Reklama

Nowe stawki za odpady w Piastowie

Nowe stawki za odpady w Piastowie

Autor: Fot. Urząd Miejski w Piastowie

Od 1 lipca w Piastowie będą obowiązywać nowe stawki za odbiór odpadów. W zabudowie jednorodzinnej opłata wyniesie 35 zł za osobę, zaś w wielorodzinnej jej wysokość uzależniona będzie od zużycia wody.


Dla samorządów gospodarka odpadami to prawdziwe wyzwanie. Zmieniające się przepisy nie ułatwiają pracy urzędnikom, a do tego kwoty dyktowane przez firmy w przetargach przyprawiają o zawrót głowy. Niedawno informowaliśmy, że od 1 czerwca wzrosła stawka za odpady komunalne w Pruszkowie. Obecnie wynosi 35 zł. Zmiany dotkną również mieszkańców Piastowa. Na czerwcowej sesji radni podjęli uchwały, które dostosowują system gospodarki odpadami do znowelizowanych przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Od 1 lipca mieszkańcy Piastowa w zabudowie jednorodzinnej będą płacić 35 zł za osobę za odbiór odpadów. Z kolei w przypadku budownictwa wielorodzinnego sytuacja wygląda inaczej. Opłata będzie pobierana od ilości zużytej wody. Za metr sześcienny mieszkaniec zapłaci 10 zł. Przyjmuje się, że miesięcznie na osobę przypada 3,5 m3, a więc wychodzi 35 zł. Warto wspomnieć o możliwych ulgach. Rodziny wielodzietne posiadające Kartę Dużej Rodziny mogą liczyć na zniżkę w wysokości 5 zł od osoby w zabudowie jednorodzinnej oraz 1,40 zł od m3 w wielorodzinnej. Przewidziano również ulgi dla kompostujących odpady zielone. W tym przypadku opłata będzie niższa o 1 zł od osoby. Opłaty za okres lipiec-sierpień należy wnosić do 15 sierpnia. Warto wspomnieć, że po ubiegłorocznej podwyżce za segregowane płacono 25 zł, a zmieszane 44 zł.

Czytaj także : Tężnia w budowie


Wprowadzone zostały zmiany w regulaminie utrzymania czystości i porządku w mieście. Dotyczą m.in. ograniczenia worków do segregacji koloru brązowego – 5 sztuk. Raz w miesiącu z nieruchomości jednorodzinnych będą odbierane szkło i papier. Świąteczne choinki będą odbierane raz w styczniu i raz w lutym.

Należy zauważyć, że gospodarka odpadami powinna działać na zasadzie samofinansowania. W związku z tym cały ciężar spoczywa na barkach mieszkańców. – Źródłem podwyżek cen jest złożona i niestabilna sytuacja na rynku odbiorców odpadów, zwiększone są koszty składowania i przetwarzania odpadów na Regionalnych Instalacjach Przetwarzania Odpadów Komunalnych. Bardzo mała liczba instalacji do zagospodarowywania odpadów w naszym regionie (spalarni, składowisk odpadów i kompostowni) prowadzi do monopolizacji na rynku i drastycznego wzrostu cen za zagospodarowanie odpadów – wyjaśnia Urząd Miejski Piastów.

Dodatkowym problemem jest fakt, że nie wszyscy składają deklaracje śmieciowe. Jeśli w zabudowie wielorodzinnej mieszka więcej osób, niż zostało przedstawione w formularzu, trudno to udowodnić. Trzeba było więc wprowadzić nową metodę. – Zdecydowanie bardziej wiarygodna będzie weryfikacja w oparciu o dane z odczytów wodomierzy ewidencjonowanych przez dostawcę wody – Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie – podkreśla urząd.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!
 
Pracownika Produkcji Pracownika Produkcji Konsorcjum Stali S.A., krajowy lider w branży wyrobów hutniczych i produkcji zbrojeń budowlanych POSZUKUJE KANDYDATÓW NA STANOWISKO: PRACOWNIK PRODUKCJI PruszkówPraca zmianowa: tak, 3 zmianyMożliwa praca w godzinach nocnych: takTryb wypłaty: miesięcznaSystem wynagrodzeń: stała podstawa wynagrodzenia + premia za wynikiTwój zakres obowiązkówobsługa maszyn zbrojarskich,obsługa urządzeń transportu bliskiego.Nasze wymaganiadyspozycyjność,zaangażowanie w pracę.Mile widzianeuprawnienia do obsługi suwnic oraz wózków widłowych.To oferujemyumowę o pracę - składki odprowadzane od całości otrzymywanego wynagrodzenia,szkolenia do wykonywanej pracy,prywatna opieka medyczna,posiłki regeneracyjne w okresie od 01 listopada do 31 marca,dofinansowania urlopowe,dodatki świąteczne,niskooprocentowane pożyczki z ZFŚS.Benefityprywatna opieka medycznadofinansowanie szkoleń i kursówubezpieczenie na życiezniżki na firmowe produkty i usługispotkania integracyjneOsoby zainteresowane prosimy o wysyłanie CV na adres:   [email protected]ę o umieszczenie na CV następującej klauzuli. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)). Jednocześnie wyrażam zgodę na przetwarzanie przez ogłoszeniodawcę moich danych osobowych na potrzeby przyszłych rekrutacji. Aplikacje niezawierające wymaganej klauzuli nie będą uczestniczyły w procesie rekrutacji. Informujemy, że Administratorem danych jest Konsorcjum Stali S.A. z siedzibą w Zawierciu przy ul. Paderewskiego 120. Dane zbierane są dla potrzeb rekrutacji. Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych w zakresie określonym przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz aktów wykonawczych jest obowiązkowe. Podanie dodatkowych danych osobowych jest dobrowolne. Konsorcjum Stali S.A. zapewnia Sygnalistom następujące kanały składania Zgłoszeń Wewnętrznych: a) w formie e-maila na adres poczty elektronicznej: [email protected] b) w formie listu sporządzonego na papierze na adres pocztowy Konsorcjum Stali S.A. z siedzibą w Zawierciu, ul. Paderewskiego 120 42-400 Zawiercie skierowanego do Kierownika Biura Zarządu z dopiskiem „do rak własnych Kierownika Biura Zarządu”; c) osobiście przez spotkanie z Kierownikiem Biura Zarządu lub Członkiem Zarządu; Uproszczona procedura przyjmowania zgłoszeń naruszeń prawa od Sygnalistów wraz z klauzulą informacyjną znajduje się w linku https://www.konsorcjumstali.pl/kategorie/procedura-przyjmowania-zgloszen-od-sygnalistow.Pełną informację odnośnie przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz  tutaj. 
Reklama
Reklama