Ulica Sienkiewicza była dotychczas w tragicznym stanie. Jezdnia składała się z połączenia różnych nawierzchni, między innymi mieszanki mineralno-bitumicznych, drogowych płyt betonowych, trylinki czy warstw destruktu asfaltowego. Całość była pełna dziur i ubytków. Przejazd nią było wyzwaniem dla zawieszenia każdego samochodu.
Dlatego gmina wiosną rozpoczęła remont tej drogi, który właśnie dobiega końca. Przebudowie został oddany prawie kilometr ulicy. Na tym obszarze prace miały szeroki zasięg.
Przede wszystkim stara nawierzchnia zamieniona została na asfalt. Przebudowane są skrzyżowania oraz zjazdy na posesję i dojścia do furtek.
- Aby zwiększyć bezpieczeństwo i komfort jazdy w czasie opadów deszczu, wykonano odwodnienie powierzchni drogi. Powstały wyniesione skrzyżowania, które uspokoją ruch na nowo wybudowanej drodze. Dzięki temu poprawi się bezpieczeństwo zarówno kierujących pojazdami, jak i pieszych, którzy mogą bezpiecznie przechodzić przez ulicę w obrębie skrzyżowania. Przebudowano jednostronne chodniki dla pieszych i wybudowano nowe tam, gdzie dotychczas ich brakowało. W okolicy połączenia ul. Sienkiewicza z ul. Żwirki i Wigury, aby uniknąć wycięcia drzew, zachowano zwężenie jezdni. Znajduje się tam najkrótsza zinwentaryzowana aleja lipowa (prawdopodobnie relikt dawnej alei drzew) – dowiadujemy się na stronie urzędu gminy.
Na remont ul. Sienkiewicz mieszkańcy czekali wiele lat. To bardzo ważna droga łącząca dwie trasy powiatowe: ul. Powstańców Warszawy z ul. Piłsudskiego. Umożliwia również dojazd do drogi wojewódzkiej DW 720 oraz posesji znajdujących się po północnej stronie miasta, z pominięciem wjazdu do jego centrum.
Pełen zakres prac obejmie również remont ulic Żwirki i Wigury oraz Lilpopa w Brwinowie. Łączny koszt inwestycji to ponad 8 milionów złotych. Większość, 5 milinów, zostanie pokryty z dotacji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Zobacz także:
Napisz komentarz
Komentarze