Chociaż główne drogi, czyli Brwinowska i Jana Pawła II nie mają być objęte ograniczeniem prędkości, miasto apeluje o to, aby przestrzegać na nich ograniczeń, jakie obowiązują w terenie zabudowanym, a także zwracać szczególną uwagę na bezpieczeństwo pieszych na przejściach w okolicy szkoły podstawowej.
Nowa organizacja ruchu przewiduje także wprowadzenie w całym mieście tzw. strefy skrzyżowań równorzędnych, tj. zasady pierwszeństwa przejazdu dla samochodów, motorów itp. nadjeżdżających z prawej strony. W mieście nie pojawią się dodatkowe oznaczenia drogowe z tym związane. Tylko na tych skrzyżowaniach, które do tej pory nie były skrzyżowaniami równorzędnymi, pojawią się znaki. Dodajmy, że powiatowe drogi, czyli ulice Brwinowska i Jana Pawła są ulicami z pierwszeństwem.
Kierowcy jeżdżą często „na pamięć”, nie zwracając uwagi na znaki, które są ustawione przy drodze. Jazda „na pamięć” doprowadza do niebezpiecznych sytuacji. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza z powodu zmian w organizacji ruchu.
Czym jest skrzyżowanie
Skrzyżowanie równorzędne to przecięcie dróg o nawierzchni twardej, tak mówi Prawo o ruchu drogowym. Jeśli więc krzyżują się drogi, z których jedna jest gruntowa, a druga asfaltowa, pierwszeństwo ma samochód poruszający się po nawierzchni utwardzonej. Samochód czy też motor poruszające się po drodze gruntowej ustępują mu pierwszeństwa – niezależnie od tego, z której strony jadą, gdyż zgodnie z prawem – włączają się do ruchu.
.jpg)
Podobne zasady obowiązują, gdy włączają się do ruchu samochody wyjeżdżając z drogi wewnętrznej. Podobnie, kiedy wyjeżdżamy z posesji na drogę o nawierzchni twardej, jesteśmy włączającymi się do ruchu i mamy obowiązek ustąpienia pierwszeństwa przejazdu wszystkim uczestnikom ruchu drogowego bez względu na kierunek, w jaki i z jakiego jadą.
Powody zmian na drogach
Nowa organizacja ruchu w Podkowie Leśnej została wprowadzona na wniosek mieszkańców i Radnych Miasta w celu poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, poinformowała nas Marta Suchożebrska z urzędu miasta. Specyfika miasta-ogrodu, jakim jest Podkowa Leśna, a także m.in. ograniczone szerokości pasów drogowych nie wszędzie umożliwia budowę ścieżek rowerowych i chodników.
Ograniczenie prędkości na terenie miasta i wprowadzenie skrzyżowań równorzędnych powinno wpłynąć na mniejszą ilość zdarzeń drogowych, dodaje Marta Suchożebrska. Co więcej, nowa stała organizacja ruchu na terenie Podkowy Leśnej umożliwia zmniejszenie ilości znaków drogowych, a co za tym idzie poprawę estetyki ulic.
Projekt zmiany stałej organizacji ruchu na terenie Miasta Podkowa Leśna podzielono na trzy etapy. Pierwszy to właśnie „Strefy 30”, który jest już w fazie realizacji. Drugi: wprowadzenia strefy płatnego parkowania, a trzeci – uspokojenia ruchu przy użyciu urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, jak progi zwalniające, lustra drogowe, słupki, separatory itp.
Zmiany mają także na celu ograniczenie ruchu tranzytowego. Miasto przypomina także, że mieszkańcy i goście mogą skorzystać z bezpłatnego parkingu P&R przy stacji WKD Podkowa Leśna Główna (wjazd od ul. Brwinowskiej w ul. Słowiczą).
Napisz komentarz
Komentarze