Nowy pociąg sieciowy dla WKD będzie składał się z trzech członów: napędowego, regulacyjno-montażowego oraz sterującego. Każdy z nich otrzyma odrębne zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu kolejowego, co umożliwi również konfigurację zestawu dwuczłonowego w zależności od potrzeb i nagłych zdarzeń na sieci kolejowej.
Wielozadaniowiec
Nowy pojazd będzie miał szeroki zakres zadań, w tym budowę, naprawę i konserwację sieci trakcyjnej oraz linii nietrakcyjnych zawieszonych na konstrukcjach trakcyjnych. Pozwoli to na prowadzenie prac przy konstrukcjach wsporczych sieci w stanie beznapięciowym.
Obejmie cały szlak
Obsługa nowego pociągu obejmie zarówno nową infrastrukturę na rozbudowanym o drugi tor szlaku linii od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego, jak i długo eksploatowaną infrastrukturę na szlakach od Milanówka przez Podkowę Leśną i Komorów do centrum Warszawy.
Skok technologiczny
Nowy pociąg sieciowy dla WKD stanowi znaczący krok naprzód w porównaniu z obecną generacją używaną przez Pogotowie Sieciowe WKD. Wraz z postępem technologicznym i ciągłymi zmianami infrastruktury wzdłuż linii WKD, konieczne są różnorodne modernizacje i przebudowy sieci trakcyjnej, do których stara generacja pociągów sieciowych jest coraz mniej przystosowana.
Realizacja strategii województwa
Zakup jest współfinansowany przez Samorząd Województwa Mazowieckiego. Pociąg sieciowy, którego kwota zakupu wyniesie 14 058 900 zł brutto, ma na celu nie tylko poprawę jakości i bezpieczeństwa usług przewozowych, bowiem pociągi pasażerskie muszą korzystać z infrastruktury utrzymanej na wysokim poziomie. Jest to odpowiedź na rosnące potrzeby komunikacyjne regionu i stanowi ważny krok w realizacji strategii rozwoju województwa.
Napisz komentarz
Komentarze