Reklama
Pociągi wracają na tory
W piątek 21 września PKP PLK zorganizowała dla dziennikarzy przejazd techniczny oraz briefing prasowy. Wydarzenie miało miejsce w związku ze wznowieniem przewozów pasażerskich na linii Grodzisk – Warszawa.

Przejazd trasą LK 447 pokazał, że prace wciąż trwają, więc wciąż mogą pojawiać się utrudnienia dla pasażerów. Najważniejsze jest jednak to, że pociągi wracają na tory i czas dojazdu do Warszawy ulegnie znacznemu skróceniu. Czas przejazdu z Grodziska do Warszawy będzie wynosił ok. 35 minut.

Podczas przejazdu zorganizowany został przystanek na stacji Parzniew, która uzupełnia dużą lukę między Brwinowem a Pruszkowem. Inwestycja ta wyprzedza tempo rozwoju zabudowy w tym miejscu, jednak czas przebudowy linii był najlepszym momentem, aby przeprowadzić prace bez zbędnych utrudnień. Teren w najbliższej przyszłości będzie prawdopodobnie intensywnie zabudowywany, na co wpływ będzie miało również ulokowanie tutaj przystanku.

Podczas briefingu na stacji Warszawa-Włochy dowiedzieliśmy się, że od poniedziałku 24 września pociągi będą zatrzymywały się na wszystkich stacjach. Do ostatniej chwili nie było pewne, czy wznowiony zostanie ruch pasażerski na stacji Pruszków, ale zgodnie z podjętą szybko decyzją, pociągi będą zatrzymywały się również na tej stacji.

– Linia kolejowa 447 jest bardzo dobrym przykładem na to, że stawiamy na kolej aglomeracyjną. Wszystkie te przedsięwzięcia mają służyć temu, by kolej stawała się bardziej konkurencyjna i była alternatywą dla ruchu samochodowego. Temu ma służyć budowa infrastruktury pasażerskiej, dostosowana dla osób z ograniczeniami w poruszaniu się, bezkolizyjne przejazdy, przejścia podziemne ułatwiające dostęp do stacji kolejowych, modernizacja dworców – powiedział podczas briefingu Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Po zrealizowaniu inwestycji, które przewidywane jest w pierwszym kwartale 2019 r., znacznie poprawi się komfort obsługi pasażerów. Wszystkie perony i przejścia dostosowane zostaną dla osób niepełnosprawnych. Ilość pociągów wzrośnie. Większa też będzie prędkość przejazdowa, która po uzyskaniu wszystkich dopuszczeń będzie wynosiła 120 km/h. Wartość inwestycji to 285 mln zł.

Przez pewien czas, dla wygody pasażerów, zostaną jeszcze utrzymane połączenia autobusowej linii zastępczej, jednak tylko na trasie Pruszków-Piastów.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!
 
Reklama
Reklama