W grodziskim szpitalu na razie nie zapiszemy się na szczepienie przeciwko COVID-19.
Szpital Zachodni wykorzystał wszystkie terminy dostępne dla punktu szczepień. W konsekwencji konieczne było wstrzymanie dalszych zapisów. Sytuacja raczej nie zaskakuje – z tym samym problemem mierzy się większość placówek medycznych w kraju.
Co więc możemy zrobić? – Dla pozostałych osób powyżej 70. roku życia zainteresowanych szczepieniem przeciw koronawirusowi NFZ udostępnia możliwość zgłoszenia się na szczepienia poprzez infolinię i formularz internetowy – informuje Szpital Zachodni. Mowa tu oczywiście o krajowej infolinii 989, gdzie możemy zadeklarować chęć zaszczepienia. Operator przyjmie nasze zgłoszenie i oddzwoni, kiedy dostępne będą nowe terminy. Drugim kanałem jest rządowa strona internetowa, na której możemy wypełnić formularz z danymi kontaktowymi. Jeśli pojawi się możliwość zaszczepienia, otrzymamy powiadomienie SMS na numer, który podaliśmy w formularzu.
System zapisów na szczepienia od początku budzi kontrowersje. Wiele osób informowało nas o problemach z rezerwacją terminu. Niektórzy próbują szczęścia w placówkach oddalonych nawet kilkadziesiąt kilometrów od miejsca zamieszkania. – Udało mi się zapisać mamę w Grójcu, a tata ma umówiony termin w Golach – opowiada nam czytelniczka. – Miałam w tym dużo szczęścia i wymagało to niemałych kombinacji na stronie IKP (Internetowe Konto Pacjenta – przyp. red.). Nie chcę nawet myśleć, jak sobie z tym mają poradzić osoby starsze, które nie poruszają się w Internecie swobodnie i nie mają córki czy wnuczka, którzy im w tym pomogą.
Dotychczas w Polsce przeprowadzono blisko półtora miliona szczepień. Dwie dawki preparatu otrzymało dotąd 290 tys. osób.
Napisz komentarz
Komentarze