Podkowa Leśna otrzyma ponad milion złotych dofinansowania na rozwój usług elektronicznych dla mieszkańców. Środki pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Jakiś czas temu miasto złożyło wniosek o dotację na rozbudowę e-usług, które pozwolą na większą elastyczność w komunikacji między mieszkańcami i urzędem. Wartość projektu zawartego we wniosku wyceniono na blisko 1,4 mln zł. Projekt został rozpatrzony pozytywnie, dzięki czemu do Podkowy trafi dotacja w wysokości 1,1 mln zł.
Pozyskane dofinansowanie pozwoli na uruchomienie szeregu funkcjonalności. Mieszkańcy zyskają możliwość dokonania każdego rodzaju płatności, łatwiejsze będzie też prowadzenie konsultacji społecznych. Więcej spraw załatwimy też przez Internet, bez potrzeby wizyty w urzędzie. Jak zapewnia magistrat, mieszkańcy uzyskają dwa kanały komunikacji: przez stronę internetową oraz za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Wersja na smartfony i tablety będzie nieco uboższa – nie będzie tu m.in. możliwości przesłania dokumentów czy opłacenia podatków. Te opcje będą dostępne tylko na stronie www.
Czytaj także: Koleje sprawdzą hałas
Jakie usługi planuje wdrożyć urząd? Pierwszym krokiem będzie stworzenie platformy komunikacyjnej między mieszkańcem i urzędnikiem. System będzie spersonalizowany, dzięki czemu otrzymamy powiadomienie, kiedy złożona przez nas sprawa zostanie rozpatrzona. Ambitnie wyglądają plany związane z prowadzeniem wspomnianych konsultacji społecznych. – Stworzenie zaawansowanego mechanizmu ankietyzacji umożliwi poznanie zdania mieszkańców przy każdej nawet najmniejszej inwestycji lub inicjatywie urzędu. Obecnie, przy najistotniejszych sprawach, organizowane są spotkania z mieszkańcami, które angażują znaczną ilość czasu, a nie zawsze termin spotkań z mieszkańcami pasuje każdemu. Dzięki nowemu systemowi pojawi się możliwość przedstawienia stanowiska każdego mieszkańca elektronicznej – bez konieczności obecności fizycznej na spotkaniu. Możliwość rozbudowanej ankietyzacji, która umożliwi prowadzenie konsultacji społecznych przy każdym temacie, pozwoli na szerszy wymiar partycypacji społecznej w zarządzaniu miastem – opisuje burmistrz Artur Tusiński.
Komunikacja z urzędem to jednak nie koniec elektronicznych planów magistratu. W ramach e-usług ma również powstać e-cmentarz, który pozwoli zlokalizować poszukiwany przez nas grób i przeczytać krótką metryczkę pochowanych w nim osób. Ponadto w planach jest również moduł kulturalny, dzięki któremu mieszkańcy zyskają możliwość rezerwacji i zakupu wejściówek na wydarzenia organizowane przez CKIiO czy miejską bibliotekę.
Więcej szczegółów odnośnie wdrażania nowych systemów, w tym planowany termin uruchomienia usług, powinniśmy poznać już niebawem.
Napisz komentarz
Komentarze