Powrót dzieci klas I-III do szkół rodził wiele pytań o organizację zajęć i stosowanie zasad reżimu sanitarnego. Zastępca prezydenta Pruszkowa Beata Czyżewska zapewnia, że nauka w miejskich placówkach odbywa się bez większych zakłóceń.
Rok szkolny jest pełen zawirowań i zmian. Nie da się ukryć, że formuła szkoły znana i funkcjonująca przez lata ewoluuje. Wprowadzane w związku z pandemią koronawirusa zmiany w znaczący sposób wpłynęły na formę kształcenia i przede wszystkim relacje społeczne. We wrześniu dzieci wróciły do szkół, jednak kilka tygodni później znów pobierały naukę zdalnie.
W styczniu do ławek wróciły klasy I-III. Kwestia ta rodziła wiele pytań, w głównej mierze o bezpieczeństwo. Samorządy i dyrektorzy placówek musiały dołożyć starań, aby zachować odpowiednie standardy. – Każdy oddział klasowy dysponuje swoją salą lekcyjną oraz oznaczonym miejscem w szatni. Dyrektorzy szkół zadbali o to, by na stołówce obowiązywał harmonogram, dzięki któremu ograniczony zostanie kontakt pomiędzy uczniami. W większości szkół zaplanowany został bezdzwonkowy system pracy, pozwalający nauczycielowi na zaplanowanie przerwy w dowolnym czasie. Na terenie szkoły nie mogą przebywać uczniowie, nauczyciele, pracownicy szkoły z objawami chorobowymi. Klasy o profilu sportowym uczestniczą w stacjonarnych zajęciach na terenie Szkoły Podstawowej nr 4 – przedstawia Beata Czyżewska, zastępca prezydenta Pruszkowa.
Kluczowe jest stosowanie się do obowiązujących zasad. Trzeba również pamiętać o tych uczniach, którzy pobierają naukę zdalną. – Dyrektorzy stosują się do procedur wypracowanych we współpracy z organem prowadzącym. Nauka w szkołach odbywa się bez większych zakłóceń. Decyzja o zawieszeniu zajęć stacjonarnych z powodu choroby jest zgodna z zaleceniem Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej, dotyczy jednego oddziału klasowego lub grupy mającej kontakt z chorą osobą. Oddział skierowany na kwarantannę przechodzi na tryb pracy zdalnej. Uczniowie klas IV-VIII nadal uczą się zdalnie według obowiązującego od września planu lekcji. Dla uczniów tych klas są organizowane zdalne zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, zajęcia rewalidacyjne lub socjoterapeutyczne są organizowane w szkole – przekazuje zastępca prezydenta miasta Pruszkowa.
Czytaj także: Wystawa zdjęć „Kadra w kadrze” w Pruszkowie
Odpowiednie wyposażenie
Wiadomo, że pandemia koronawirusa i zmiany z nią związane niosą ze sobą konieczność rozwoju form nauki ściśle związanej z technologią. Niezbędny jest Internet, laptop, odpowiednie oprogramowanie. Miasto Pruszków wspiera uczniów i placówki. – W ramach programu „Zdalna Szkoła” pozyskano środki w wysokości 224 644 zł na zakup sprzętu dla dziewięciu szkół podstawowych. Organ prowadzący wygospodarował środki w wysokości 91 493,40 zł, za które zakupiono laptopy i tablety dla 28 placówek oświatowych. Do szkół trafiło 61 laptopów i 286 tabletów, które stanowią wsparcie dla uczniów i nauczycieli w organizacji prawidłowego przebiegu pracy zdalnej. W roku 2020 wygospodarowano i zabezpieczono środki na zakup laptopów do każdej z grup przedszkolnych w 16 przedszkolach miejskich – wylicza Beata Czyżewska. – Dyrektorzy szkół, przedszkoli i żłobków otrzymali dodatkowe środki, przyznane przez organ prowadzący w łącznej wysokości 650 tys. Prezydent Miasta Pruszkowa wydatkował na przeprowadzenie dezynfekcji w placówkach, zakup miedzy innymi żeli antybakteryjnych, dozowników, masek, rękawiczek jednorazowych kwotę 218 tys. złotych – dodaje.
Napisz komentarz
Komentarze