Samorządy Brwinowa, Nadarzyna i Podkowy Leśnej zamierzają wspólnie zbudować ścieżkę rowerową wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 720. Projektowana trasa ma przebiegać z Otrębus, przez Leśniczówkę, do Nadarzyna.
W dobie rosnącej popularności rowerów, dobrze dostosowana infrastruktura pełni kluczową rolę. O ile w miastach siatka dróg rowerowych jest regularnie rozwijana, problemem pozostaje brak dogodnych ścieżek międzymiastowych. Aby połączyć oddalone od siebie miejscowości, niezbędna jest dobra współpraca kilku samorządów.
Wśród dróg, na których rowerzysta nie może czuć się bezpiecznie, jest DW720. Samochody rozwijają tu dużą prędkość, na większości trasy brakuje utwardzonego pobocza, w dodatku jezdnia jest – jak na standardy dróg wojewódzkich – dość wąska. Nad tymi problemami pochyliły się niedawno władze trzech sąsiadujących gmin: Brwinowa, Podkowy Leśnej i Nadarzyna.
– Wraz z samorządami gminy Nadarzyn i gminy Brwinów chcemy przestąpić do opracowania koncepcji budowy ścieżki rowerowej z Otrębus do Nadarzyna – opisuje burmistrz Podkowy Artur Tusiński i zapowiada, że decyzja w tej sprawie ma zapaść na najbliższej sesji Rady Miasta.
Plan porozumienia zakłada przygotowanie projektu budowy oświetlonej trasy rowerowej biegnącej wzdłuż DW720. Chodzi tu o odcinek od skrzyżowania z ul. Piaseckiego w Otrębusach do skrzyżowania z ul. Plantową w Nadarzynie wraz z przebudową skrzyżowania z ul. Jeżynową w Strzeniówce oraz ul. Anny Marii i ul. Nadarzyńską w Otrębusach. Liderem porozumienia ma być gmina Nadarzyn, zaś projekt zostanie sfinansowany z budżetów wszystkich trzech gmin. Po wykonaniu niezbędnej dokumentacji, samorządy przekażą projekt do Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, który zajmie się wykonaniem inwestycji.
Czytaj także: Dotacje dla działkowców
Wspólnie można więcej
Warto przypomnieć, że planowana droga dla rowerów nie jest jedynym przykładem sąsiedzkiej współpracy naszych samorządów. W ubiegłym roku władze Brwinowa, Milanówka i Podkowy Leśnej porozumiały się w sprawie przebudowy skrzyżowania ulic Królewskiej i Brwinowskiej, leżącego na styku trzech gmin. Zgodnie z założeniami, na skrzyżowaniu mają się pojawić pasy do lewoskrętów i przejścia dla pieszych, a ruch będą regulować światła. Podobnie jak w przypadku ścieżki rowerowej, projekt inwestycji zostanie sfinansowany wspólnie – 40% kosztów pokryje powiat grodziski, Milanówek i Podkowa sfinansują po 25%, zaś Brwinów dołoży pozostałe 10%. Sprawa na chwilę stanęła w miejscu w związku ze zmianami organizacyjnymi w MZDW, jednak ostatecznie udało się nadać jej bieg. Pod koniec lutego radni powiatu grodziskiego wyrazili zgodę na zawarcie porozumienia między samorządami. Termin realizacji inwestycji jest wciąż niewiadomą, jednak pokonanie przeszkód formalnych jest z pewnością optymistyczną wróżbą.
Napisz komentarz
Komentarze