Segregacja odpadów komunalnych to już nie tylko moda, ale i obowiązek. Za jego niedopełnienie grozi kara. Podkowiański magistrat przypomina, że selektywna zbiórka odpadów komunalnych dotyczy wszystkich właścicieli nieruchomości i zapowiada wnikliwe kontrole.
Obowiązek segregacji śmieci w Polsce wszedł w życie ponad rok temu. Odpady trzeba dzielić na 5 frakcji. Żółta obejmuje metale i tworzywa sztuczne. Do pojemnika w tym kolorze należy wrzucać: butelki i kartony po napojach, chemii gospodarczej, plastikowe opakowania po kosmetykach, produktach spożywczych, folię aluminiową, styropian, puszki, opakowania po dezodorantach, kapsle, zakrętki od słoików, worki i reklamówki.
Nieprawidłowa segregacja
Okazuje się, że nie wszyscy prawidłowo segregują śmieci. Urząd Miasta Podkowa Leśna informuje, że dostał od firmy P.U. Hetman, odbierającej odpady komunalne, coraz więcej zgłoszeń dotyczących nieprawidłowej segregacji odpadów.
-Dodatkowo, Miasto ma ustawowy obowiązek przeprowadzenia kontroli przestrzegania zasad prawidłowej segregacji odpadów komunalnych przez mieszkańców - przypominają urzędnicy. Magistrat zapowiada, że pracownicy firmy wywożącej oraz urzędu miejskiego będą sprawdzać, czy w pojemnikach na odpady zmieszane nie znajdują się odpady podlegające selektywnej zbiórce. -Kontrolowane również będą worki do selektywnej zbiórki pod kątem gromadzenia w nich odpadów zgodnie z ich przeznaczeniem - czytamy na stronie internetowej podkowiańskiego magistratu.
Będą konsekwencje
Urzędnicy zwracają uwagę, że niewłaściwa segregacja odpadów ma wpływ na zwiększony koszt ich odbioru oraz niespełnienie wymagań środowiskowych, a to wiąże się z karami finansowymi, których koszt również obciąży budżet mieszkańców miasta. -
Selektywna zbiórka odpadów komunalnych dotyczy wszystkich właścicieli nieruchomości i jest obecnie obowiązkowa - wyjaśnia urząd miasta w Podkowie Leśnej. I dodaje: -W przypadku dwukrotnego stwierdzenia, iż odpady zbierane są w sposób niezgodny z zasadami segregacji, Urząd Miasta Podkowa Leśna zobowiązany jest do wszczęcia postępowania administracyjnego w celu naliczenia podwyższonej opłaty.
Napisz komentarz
Komentarze