Reklama

Jak idą prace przy budowie obwodnicy Grodziska Mazowieckiego?

Jak idą prace przy budowie obwodnicy Grodziska Mazowieckiego?

Autor: Urząd Miasta w Grodzisku Mazowieckim

Prace przy budowie obwodnicy Grodziska Mazowieckiego idą pełną parą. Obecnie można zaobserwować roboty przy nasypach w rejonie Natolina, Chlebni i Kozer.


Budowa obwodnicy Grodziska Mazowieckiego ma być lekiem na rozładowanie korków w mieście oraz sposobem na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum. Efekty prac są już coraz bardziej widoczne. Jak informują urzędnicy obecnie trwają prace przy nasypach w rejonie Natolina, Chlebni oraz Kozer. Nasypy nie są jeszcze docelową warstwą drogi. Projektanci wybrali metodę konsolidacji statycznej gruntów przez zastosowanie nasypu przeciążeniowego, aby wzmocnić podłoże pod budowaną drogą.

Na czym ona polega? – Metoda ta polega na rozłożeniu na podłożu słabonośnym obciążenia stałego, w celu zagęszczenia głębiej zalegających słabych warstw. W przypadku gruntów nawodnionych dodatkowo wyparta zostaje woda. Takim stałym obciążeniem są obecnie nasypy ułożone na odcinkach, których grunty nie miały wystarczającej nośności – czytamy w komunikacie grodziskiego ratusza.

Geodeci i geotechnicy będą prowadzić pomiary  nasypu przeciążeniowego. – Obserwacje potrwają do momentu stwierdzenia zaniku osiadań, co w uproszczeniu oznaczać będzie, że zalegające pod obwodnicą grunty odpowiednio się skonsolidowały – tłumaczą urzędnicy.

Czytaj także: Langiewicza i Poniatowskiego z nowym odwodnieniem


Ile czasu to zajmie? Ratusz szacuje, że taki proces może potrwać zależnie od odcinka drogi do kilku miesięcy, a prognozowane osiadania nasypów wyniosą kilka centymetrów. Magistrat wskazuje, że po zakończeniu procesu wzmocnienia gruntu wykonawca dokona rozbiórki nasypów przeciążających i wybuduje właściwą konstrukcję warstw drogi.

Urząd miasta przekonuje, że wybrana przez projektantów metoda pozwoli uniknąć kosztownego w tym przypadku wzmocnienia podłoża kolumnami żwirowymi lub cementowo-gruntowymi.

Ratusz pisze, że jest to metoda szybka, tania i skuteczna, która wymaga tylko właściwego zaplanowania. Natomiast konsolidacja statyczna gruntów ogranicza znacząco wpływ ruchu technologicznego na istniejących drogach oraz przede wszystkim pozytywnie wpływa na środowisko.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!
 
Reklama
Reklama