Reklama

Dworzec w Milanówku przejdzie modernizację

Dworzec w Milanówku przejdzie modernizację

Autor: fot. PKP SA

Spółka PKP SA ogłosiła przetarg na modernizację dworca kolejowego w Milanówku. Projekt odbiega jednak od pierwotnych założeń.

Pierwsze informacje o planach przebudowy kilku dworców w naszym regionie pojawiły się niespełna dwa lata temu. Wówczas przewoźnik ogłosił przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej dla ośmiu obiektów, w tym w Brwinowie, Milanówku i Jaktorowie. Szczególnie ambitne plany dotyczyły modernizacji dworca w Milanówku. Planowano wyburzenie starego budynku przy tunelu od strony miasta i postawienie nowego przy tunelu pod torami. Spółka chciała, aby nowy dworzec składał się z dwóch budynków spiętych kładką nad torami. W obiekcie miały znaleźć się kasy biletowe, toalety, lokal komercyjny oraz dwie poczekalnie – zamknięta i otwarta (nieogrzewana).

Ostatecznie jednak do całkowitej rozbiórki nie dojdzie. Specyfikacja dla ogłoszonego właśnie przetargu zakłada wymianę dachu, wyburzenie kilku ścian nośnych i działowych oraz zmianę otworów okiennych i drzwiowych. Kształt poczekalni pozostanie bez zmian, jednak jej obecną fasadę zastąpią lekkie przeszklone ściany. Wewnątrz znajdzie się również kasa biletowa, miejsce pod lokal komercyjny oraz toalety. Całość zostanie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.


 

Czytaj także: Pociągiem Intercity bez limitów


Co istotne, układ wybudowanego w 1937 roku dworca został wpisany do rejestru zabytków. Ochronie podlegają wystrój elewacji zewnętrznych, bryła, kąt dachu, a także wystrój zejścia do tunelu i holu dworca. Oznacza to, że wykonawca będzie musiał uzyskać wszelkie pozwolenia konserwatorskie.

PKP SA planuje przeznaczyć na przebudowę dworca w Milanówku ok. 4,6 mln zł. Oferty w przetargu można składać do 22 lipca, a realizacja inwestycji ma potrwać rok.

Warto także przypomnieć, że to kolejna inwestycja na milanowskim dworcu w ciągu minionych kilku lat. W 2017 r., w związku z remontem linii 447, spółka PKP PLK wyremontowała przejście podziemne i peron wyspowy. Prace trwały wówczas blisko dwa lata.


fot. PKP SA

fot. PKP SA

fot. PKP SA

fot. PKP SA

fot. PKP SA

fot. PKP SA

fot. PKP SA

fot. PKP SA

fot. PKP SA

fot. PKP SA

fot. PKP SA

fot. PKP SA

fot. PKP SA

fot. PKP SA

fot. PKP SA

fot. PKP SA

fot. PKP SA

fot. PKP SA


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
Reklama
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!
 
Reklama
Reklama