Firma zadecydowała o instalacji w Nadarzynie linii do produkcji pojazdów szynowych: wózków do wagonów, pojazdów metra oraz tramwajów. Pojazdy wyprodukowane w podwarszawskiej miejscowości trafiałyby na rynek polski, włoski, francuski i hiszpański.
O planach francuskiego koncernu poinformował Puls Biznesu. Projekt nosi nazwę New Warsaw Site i dotyczy on zwiększenia możliwości produkcji do pojazdów szynowych. Co za tym idzie, w Nadarzynie zostanie stworzonych 100 nowych miejsc pracy. Jak przedstawia Alstom, zatrudnienie, po rozbudowie placówki wzrośnie z 60 do 160 osób.
- W Piasecznie jesteśmy w stanie wyprodukować 550 wózków rocznie. Nie mamy tam jednak technicznych możliwości rozbudowy zakładu, dlatego planujemy uruchomić produkcję w nowej lokalizacji, prawdopodobnie w miejscowości Nadarzyn koło Warszawy. Wartość inwestycji szacowana jest na 4,4 mln EUR, wliczając nową infrastrukturę, oprzyrządowanie, maszyny oraz koszty relokacji parku maszynowego z Piaseczna, jego rozbudowy i modernizacji. Dzięki inwestycji zwiększymy wolumen produkcji wózków do 1,5 tys. sztuk rocznie, a docelowo może nawet do 3 tys. sztuk rocznie – powiedział w rozmowie z Pulsem Biznesu Michał Guzek, dyrektor zarządzający serwisami Alstomu w Polsce.
Warto przypomnieć, że Alstom obsługuje takie systemy kolejowe, jak: TGV we Francji lub Pendolino w Polsce. Pierwszy system jest aktualnie rekordzistą prędkości maksymalnej pojazdu szynowego.
W samej Warszawie, jak i Piasecznie znajduje się centrum serwisowe pociągów Pendolino. Firma zatrudnia w obydwu miejscach ponad 1400 osób.
Napisz komentarz
Komentarze