Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Kornela Makuszyńskiego w Pruszkowie zyskała pracownię integracji sensorycznej. Sala została wyposażona w niezbędny sprzęt z myślą o dzieciach.
To już kolejne tego typu miejsce w pruszkowskich placówkach oświatowych. Łącznie jest 11 sal przystosowanych i wyposażonych w służący do terapii sprzęt. Co istotne, pomieszczenia tego typu muszą być odpowiednio zaprojektowane, aby usprawnić funkcjonowanie dziecka.
Kluczowe znaczenie ma zastosowanie różnorodnych faktur i materiałów. Wszystko to ma na celu stymulację wzrokową, słuchową, a także dotykową. Mózg otrzymując informację ze wszystkich systemów zmysłowych dokonuje ich rozpoznania, segregacji i interpretacji. Ma to olbrzymi wpływ na proces prawidłowego kształtowania układu nerwowego. Zajęcia sensoryczne wspierają prawidłowy rozwój psychiczny i fizyczny dzieci. Zaangażowanie zarówno ciała jak i wszystkich zmysłów usprawnia funkcjonowanie i wspiera rozwój ruchowy.
Pracownia w szkole nr 2 została sfinansowana ze środków urzędu miasta oraz ze środków własnych szkoły. Korzystać z niej będą mogli zarówno uczniowie, jak też i dzieci z innych placówek oświatowych. - Mamy nadzieję, że terapia w tak nowoczesnej, kolorowej i przyjaznej pracowni będzie przebiegać wzorowo i przyniesie zamierzony skutek – podkreśla pruszkowski magistrat.
Do tej pory terapią sensoryczną objęto około 300 najmłodszych mieszkańców Pruszkowa.
Napisz komentarz
Komentarze