Reklama
Bałagan czy coś więcej?

Od października ZGKiM nie ma środków na sprzątanie i dbanie o zieleń. Zakład jest zadłużony. Mimo braku pieniędzy miejskie kosze na śmieci nadal są sprzątane, to decyzja nowego dyrektora, Tomasza Aleksandrzaka.


W ubiegły czwartek posiedzenie Komisji Budżetu i Inwestycji Rady Miasta Milanówka poświęcono omówieniu sytuacji finansowej ZGKiM oraz sprawom zarządzania targowiskiem miejskim, które także jest w gestii zakładu. Jak poinformowała przewodnicząca Komisji Jolanta Nowakowska, z przedstawionych Radzie dokumentów wynika, że zadłużenie ZGKiM to 3 043 094 zł (dane tylko za pierwsze półrocze 2021 roku). W drugiej połowie października, pełniący od miesiąca funkcję dyrektora Tomasz Aleksandrzak ma przedstawiać całkowity dług zakładu.

Skąd takie zadłużenie?


Według dyrektora Aleksandrzaka budżet ZGKiM nie obejmował w stu procentach zapewnienia środków na pokrycie kosztów stałych, czyli pensji i zadań statutowych. Pieniądze te miały w znacznej części pochodzić z realizacji zleceń, jakie ZGKiM miał otrzymać od Rady Miasta. Tych zleceń nie było tyle, ile planowano. Tymczasem była dyrekcja ZGKiM realizowała zadania (jak budowa brodzika), na które nie było zgody Rady, a więc i przekazanych środków.

Zdaniem przewodniczącej Jolanty Nowakowskiej, można założyć, że księgowość zakładu nie była odpowiednio prowadzona, a środki celowe nie były wykorzystywane zgodnie z ich przeznaczeniem. Rada Miasta zaś nie była o tej sytuacji informowana, choć wiele razy zwracała się o informacje do ZGKiM.

Czytaj również: Kontynuują remont ul. Krakowskiej w Milanówku


Co zrobić z zadłużeniem?


Tomasz Aleksandrzak kilkukrotnie zapewniał, że zajmował się biznesem i będzie szukał ratunku dla ZGKiM. Już dziś wprowadzenie pracy zmianowej pozwoli ZGKiM zmniejszyć koszty funkcjonowania o 10 procent.

Przewodnicząca Komisji chciała wiedzieć, jak ZGKiM chce płacić koszty umowy zawartej na wynajem terenu, na który na czas modernizacji targowiska mieli przenieść się kupcy. Dyrektor zapewnił, że jeśli nie dojdzie do porozumienia między miastem a kupcami – rozwiąże tę umowę.

Dodajmy, że ta suma, to kropla w morzu zadłużenia ZGKiM.

Zakład zalega m.in. z opłatami ZUS (903 tys. zł plus odsetki czyli 39 tys. zł na koniec pierwszego półrocza), co odbija się na bezpieczeństwie pracowników w przypadku np. pobytu w szpitalu. Zakład zalega także z podatkami.

Jak to możliwe, że radni i burmistrz dopuścili do takiej sytuacji?

– Ponieważ ZGKiM było zadłużone, w marcu tego roku zleciłem audyt, który wskazał przyczynę tego stanu: zadłużenie ZGKiM wynika z tego, że Rada Miasta nie zapewniła zakładowi wystarczających środków na działalność – powiedział burmistrz Piotr Remiszewski. – Jeśli zaś chodzi o wydatki, takie jak na wykonanie brodzika, zwróciłem się do Rady w tej sprawie, ale odmówiono na ten cel środków. Brodzik to przykład jednej z wielu inwestycji, które Rada blokuje, a które w mojej ocenie są korzystne dla mieszkańców naszego miasta dlatego poleciłem je przeprowadzić – wyjaśnia.

Zdaniem Komisji


– Powodem zadłużenia jest złe oszacowanie, a więc i zaplanowanie kosztów przez byłą dyrekcję ZGKiM – mówi Jolanta Nowakowska. – Była dyrekcja nie wzięła pod uwagę, jak znacznie wzrosną te koszty, kiedy Zakład przejmie sprzątanie i obsługę zieleni w mieście, co do 2019 roku wykonywała firma zewnętrzna. Bo to ogromne zadanie, które nie tylko podniosło koszty pracy, ale także wymagało kupna maszyn i specjalistycznego sprzętu. Kolejny powód to fakt, że ZGKiM wykonywał zadania zlecone przez burmistrza, na które nie pozyskało środków od Rady Miasta – dodaje.

Dwa wnioski złożone na czwartkowej komisji przez dyrektora ZGKiM o przekazanie dodatkowych środków zostały odrzucone do czasu, aż stan zadłużenia zakładu będzie w pełni znany. Dofinansowanie będzie możliwe dopiero decyzją Rady Miasta na wniosek złożony przez skarbnika, zawierający propozycje, skąd przesunąć środki. Budżet miasta na ten rok jest już zaplanowany.

Kupcy: chcemy umów na piśmie


Przedstawiciele Stowarzyszenia Kupców Milanowskich oczekują od dyrektora podpisania umów dotyczących rezerwacji pawilonów (dla ich dzierżawców) i placu dla kupców. – Chcemy mieć warunki na piśmie – mówi pani Justyna ze Stowarzyszenia Kupców Milanowskich.

Wydaje się to oczywiste, ale jak okazuje się, w Milanówku oczywiste nie było. Obecnie umów między kupcami a ZGKiM, które miały by moc prawną, nie ma.

Podczas posiedzenia Komisji kupcy otrzymali od dyrektora ZGKiM obietnice spotkania za dwa, trzy tygodnie. Zapewnił również, że zapozna się z pismem, które przygotują, a w którym zawrą swoje oczekiwania dotyczące zasad użytkowania terenu targowiska oraz działań związanych z jego modernizacją.

Czytaj również: Milanówek – będzie referendum


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Reklama
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!
 
Poszukujemy TECHNIKA / KONSERWATORA Poszukujemy TECHNIKA / KONSERWATORA Firma SENSON zatrudni osobę na stanowisko:TECHNIK / KONSERWATOR Twój zakres obowiązków:·   Wykonywanie przeglądów eksploatacyjnych,·   Bieżąca obsługa obiektu, utrzymanie w stanie gotowości eksploatacyjnej systemów i urządzeń technicznych na terenie obiektu,·   Usuwanie awarii urządzeń na terenie firmy Klienta,·   Dbanie o wysoką jakość świadczonych usług,·   Współpraca z zespołem administracji,·   Dbanie o estetykę budynku i otoczenia,·   Wykonywanie drobnych prac montażowych, naprawczych,·   Monitorowanie pracy powierzonych urządzeń i instalacji, usuwanie awarii.Nasze wymagania:·   Doświadczenie zawodowe w zakresie prac konserwacyjnych, bieżących napraw i monitoring stanu technicznego elementów budynków, instalacji wewnętrznych urządzeń oraz infrastruktury zewnętrznej poprzez wykonywanie bieżącej kontroli oraz usuwania stwierdzonych lub zgłoszonych nieprawidłowości funkcjonalnych i technicznych,·   Doświadczenie w konserwacji instalacji elektrycznych / gazowych, grzewczych / wentylacyjno-klimatyzacyjnych,·   Doświadczenie w pracach budowlano-wykończeniowych,·   Znajomość budowy i obsługi instalacji przeciwpożarowych (Polon Alfa, Bosh),·   Brak przeciwwskazań do pracy na wysokości powyżej 3 m,·   Umiejętność czytania dokumentacji technicznej,·   Gotowość do pracy po godz. 16 oraz weekendy (sporadycznie),·   Umiejętność pracy w zespole, sumienność i wysoka kultura osobista,·   Uprawnienia SEP min do 1kV.  KONTAKT TEL. 507 060 800 
Pracownika Produkcji Pracownika Produkcji Konsorcjum Stali S.A., krajowy lider w branży wyrobów hutniczych i produkcji zbrojeń budowlanych POSZUKUJE KANDYDATÓW NA STANOWISKO: PRACOWNIK PRODUKCJI PruszkówPraca zmianowa: tak, 3 zmianyMożliwa praca w godzinach nocnych: takTryb wypłaty: miesięcznaSystem wynagrodzeń: stała podstawa wynagrodzenia + premia za wynikiTwój zakres obowiązkówobsługa maszyn zbrojarskich,obsługa urządzeń transportu bliskiego.Nasze wymaganiadyspozycyjność,zaangażowanie w pracę.Mile widzianeuprawnienia do obsługi suwnic oraz wózków widłowych.To oferujemyumowę o pracę - składki odprowadzane od całości otrzymywanego wynagrodzenia,szkolenia do wykonywanej pracy,prywatna opieka medyczna,posiłki regeneracyjne w okresie od 01 listopada do 31 marca,dofinansowania urlopowe,dodatki świąteczne,niskooprocentowane pożyczki z ZFŚS.Benefityprywatna opieka medycznadofinansowanie szkoleń i kursówubezpieczenie na życiezniżki na firmowe produkty i usługispotkania integracyjneOsoby zainteresowane prosimy o wysyłanie CV na adres:   [email protected]ę o umieszczenie na CV następującej klauzuli. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)). Jednocześnie wyrażam zgodę na przetwarzanie przez ogłoszeniodawcę moich danych osobowych na potrzeby przyszłych rekrutacji. Aplikacje niezawierające wymaganej klauzuli nie będą uczestniczyły w procesie rekrutacji. Informujemy, że Administratorem danych jest Konsorcjum Stali S.A. z siedzibą w Zawierciu przy ul. Paderewskiego 120. Dane zbierane są dla potrzeb rekrutacji. Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych w zakresie określonym przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz aktów wykonawczych jest obowiązkowe. Podanie dodatkowych danych osobowych jest dobrowolne. Konsorcjum Stali S.A. zapewnia Sygnalistom następujące kanały składania Zgłoszeń Wewnętrznych: a) w formie e-maila na adres poczty elektronicznej: [email protected] b) w formie listu sporządzonego na papierze na adres pocztowy Konsorcjum Stali S.A. z siedzibą w Zawierciu, ul. Paderewskiego 120 42-400 Zawiercie skierowanego do Kierownika Biura Zarządu z dopiskiem „do rak własnych Kierownika Biura Zarządu”; c) osobiście przez spotkanie z Kierownikiem Biura Zarządu lub Członkiem Zarządu; Uproszczona procedura przyjmowania zgłoszeń naruszeń prawa od Sygnalistów wraz z klauzulą informacyjną znajduje się w linku https://www.konsorcjumstali.pl/kategorie/procedura-przyjmowania-zgloszen-od-sygnalistow.Pełną informację odnośnie przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz  tutaj. 
Reklama
Reklama