Karta Mieszkańca, dzięki której można kupić tańsze bilety długoterminowe na przejazdy komunikacją miejską, cieszy się dużym zainteresowaniem.
Niektórzy wykazywali zniecierpliwienie i zastanawiali się, czy miasto dojdzie do porozumienia z Zarządem Transportu Miejskiego w Warszawie. Wiadomo, że burmistrz Grzegorz Szuplewski optował za włączeniem Piastowa do I strefy biletowej, jednak przewoźnik wydał negatywną opinię. 23 października radni poprzedniej kadencji przyjęli uchwałę w sprawie dopłat do cen biletów zgodnie z trzecim wariantem. Pasażerowie za bilet normalnych 30-dniowy na 1 i 2 strefę zapłacą 120 zł (wcześniej 180 zł), zaś 90-dniowy 330 zł (460 zł). Za ulgowe odpowiednio – 60 zł i 165 zł.
Od 3 grudnia mieszkańcy mogą otrzymać bilet metropolitalny. Wystarczy udać się do punktu obsługi, zlokalizowanego przy Al. Krakowskiej 4, z wypełnionym wnioskiem i dokumentem tożsamości ze zdjęciem. – Wydawane biletu metropolitalnego, będącego jednocześnie kartą mieszkańca Piastowa, cieszy się dużym zainteresowaniem mieszkańców. W pierwszym tygodniu wydanych zostało 581 kart. 10 grudnia na koniec dnia było 686 wydanych kart – podaje Michał Ciesielski z Urzędu Miejskiego w Piastowie.
Mimo dużego zainteresowania, system działa sprawnie i niewiele było do tej pory kłopotów. – Mieliśmy dwa lub trzy przypadki fabrycznego uszkodzenia karty – nie było możliwe zakodowanie na niej biletu i wydane zostały nowe karty. Poza tymi przypadkami jak do tej pory nie mamy sygnałów dotyczących jakichkolwiek problemów z używaniem kart – podkreśla Michał Ciesielski.
Przypomnijmy, punkt obsługi przy Al. Krakowskiej 4 czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-20.00 oraz w soboty w godz. 9.00-13.00. Przy składaniu wniosku należy mieć ze sobą dokument ze zdjęciem oraz potwierdzenie rozliczania podatku dochodowego w Urzędzie Skarbowym w Pruszkowie oraz wskazanie Piastowa jako miejsca zamieszkania.
Wniosek o wydanie karty mieszkańca można znaleźć na stronie internetowej urzędu.
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze