W poniedziałek 11 kwietnia zapadł wyrok w całości oddalający zarzuty zgłoszone do wyniku wyboru firmy, która ma wykonać tę ważną do mieszkańców Podkowy Leśnej i Grodziska inwestycję.
Co prawda, dokumentacja postępowania zostanie jeszcze skierowana do obligatoryjnej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, ale równocześnie zarząd WKD rozpoczął przygotowania do zawarcia umowy z wykonawcą – firmą INTOP Warszawa. Zakładając tym samym, że i ta kontrola potwierdzi wynik przetargu. Zawarcie umowy jest więc planowane jeszcze w kwietniu. Wykonawca będzie mieć na realizację całości prac 20 miesięcy od dnia podpisania umowy. Szczegółowe terminy realizacji poszczególnych etapów inwestycji, co będzie związane z utrudnieniami w podróżach WKD, zostaną uzgodnione przez strony w ramach harmonogramu rzeczowo-finansowego już na etapie zawierania umowy.
Zarzuty dotyczące wyboru firmy
W połowie marca WKD uznało ofertę INTOP za najbardziej korzystną. Od ogłoszonych wyników przetargu odwołało się ZUE SA.
– Odwołanie ZUE S.A. dotyczyło niewystarczającego w ich ocenie spełniania przez wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, jednego z warunków udziału w postępowaniu – mówi Krzysztof Kulesza rzecznik WKD.
Teraz, kiedy już wiadomo, że tak nie było, można będzie rozpocząć inwestycję, na którą czekają mieszkańcy zwłaszcza Podkowy Leśnej i Grodziska oraz miejscowości, które są na tej trasie. Planowana inwestycja przewiduje przebudowę ok. 7,5-kilometrowego odcinka linii Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska oraz budowę drugiego toru. Na tym odcinku znajdują się dwie stacje oraz sześć przystanków osobowych. Zakres prac zakłada także kompleksową modernizację obecnej infrastruktury pasażerskiej, jak i sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń zabezpieczających skrzyżowania kolejowo – drogowe. W pierwszej kolejności ma powstać właśnie nowy tor do Grodziska, na który możliwe będzie przekierowanie ruchu pociągów na czas kontynuowania kolejnych etapów inwestycji.
Napisz komentarz
Komentarze