Reklama

Druga linia WKD

Wkrótce zostanie podpisana umowa na budowę II toru linii WKD z Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego. Odwołanie złożone do Krajowej Izby Odwoławczej od decyzji WKD o wyborze firmy, która ma te inwestycje wykonać, zostało oddalone.
Druga linia WKD
Druga linia WKD jest oczekiwana przez mieszkańców regionu, bo popularna „WuKaDka” jest lubiana z powodu punktualności i komfortu podróży.

Autor: Beata Pawłowicz

Źródło: Beata Pawłowicz

W poniedziałek 11 kwietnia zapadł wyrok w całości oddalający zarzuty zgłoszone do wyniku wyboru firmy, która ma wykonać tę ważną do mieszkańców Podkowy Leśnej i Grodziska inwestycję. 

Co prawda, dokumentacja postępowania zostanie jeszcze skierowana do obligatoryjnej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, ale równocześnie zarząd WKD rozpoczął przygotowania do zawarcia umowy z wykonawcą – firmą INTOP Warszawa. Zakładając tym samym, że i ta kontrola potwierdzi wynik przetargu. Zawarcie umowy jest więc planowane jeszcze w kwietniu. Wykonawca będzie mieć na realizację całości prac 20 miesięcy od dnia podpisania umowy. Szczegółowe terminy realizacji poszczególnych etapów inwestycji, co będzie związane z utrudnieniami w podróżach WKD, zostaną uzgodnione przez strony w ramach harmonogramu rzeczowo-finansowego już na etapie zawierania umowy.

Zarzuty dotyczące wyboru firmy

W połowie marca WKD uznało ofertę INTOP za najbardziej korzystną. Od ogłoszonych wyników przetargu odwołało się ZUE SA. 

– Odwołanie ZUE S.A. dotyczyło niewystarczającego w ich ocenie spełniania przez wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, jednego z warunków udziału w postępowaniu – mówi Krzysztof Kulesza rzecznik WKD. 

Teraz, kiedy już wiadomo, że tak nie było, można będzie rozpocząć inwestycję, na którą czekają mieszkańcy zwłaszcza Podkowy Leśnej i Grodziska oraz miejscowości, które są na tej trasie. Planowana inwestycja przewiduje przebudowę ok. 7,5-kilometrowego odcinka linii Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska oraz budowę drugiego toru. Na tym odcinku znajdują się dwie stacje oraz sześć przystanków osobowych. Zakres prac zakłada także kompleksową modernizację obecnej infrastruktury pasażerskiej, jak i sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń zabezpieczających skrzyżowania kolejowo – drogowe. W pierwszej kolejności ma powstać właśnie nowy tor do Grodziska, na który możliwe będzie przekierowanie ruchu pociągów na czas kontynuowania kolejnych etapów inwestycji.

Czytaj także: Zostań współautorem muralu 500-lecia

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!
 
Reklama
Reklama