Reklama

Dyrektywa Omnibus, czyli koniec z „szukaniem” niemieckiej chemii

Zapisy dyrektywy m.in. skończą z produktami o tej samej nazwie i innym składzie i wprowadzą zmiany w obowiązkach informacyjnych wobec konsumenta.
Dyrektywa Omnibus, czyli koniec z „szukaniem” niemieckiej chemii

Dyrektywa Omnibus Unii Europejskiej jest aktem prawnym, który państwa członkowskie, w tym Polska musiały wdrożyć. W naszym przypadku prace nad zmianami jeszcze trwają, choć dyrektywa miała zacząć obowiązywać 28 maja. Dlaczego takie zapisy w dyrektywie? Producenci często różnicują składy produktów, co długo było tajemnicą poliszynela. Problem „podwójnej” jakości dotyczy głównie chemii gospodarczej, kosmetyków i żywności. Dlatego poszukujemy proszków do prania z Niemiec, ponieważ uważamy je za lepsze niż podobne (marka) a produkowane u nas. Ponadto wytyczne dyrektywy mają wpłynąć na przejrzyste relacje między przedsiębiorcami a konsumentami oraz bardziej odpowiadać na nowe trendy zakupowe np. związane z szybkim rozwojem e-handlu. Co prawda dyrektywa już obowiązuje, ale tradycyjnie nie ma jeszcze polskich przepisów wykonawczych. W projekcie zapisano, że wprowadzenie na jeden z rynków UE produktu, który jest przedstawiony jako identyczny, a różni się składem lub właściwościami, będzie traktowane jako nieuczciwa praktyka rynkowa wprowadzająca konsumentów w błąd. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji trzeba będzie te różnice rzetelnie uzasadnić. W przeciwnym razie Prezes UOKiK może nakładać kary pieniężne za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Dla przedsiębiorcy do 10 proc. obrotu, a kara dla osoby zarządzającej (decydującej) nie może przekroczyć 2 mln zł. Więc są one dotkliwe.

Promocje po nowemu

Najważniejszą zmianą jest dotycząca eksponowania cen promocyjnych. Po wejściu dyrektywy sklep będzie musiał pokazać cenę promocyjną produktu oraz poprzednią, najniższą cenę produktu. Przykład: zakładamy, że sklep zorganizował promocję. Na początku towar kosztował 500 zł. Za miesiąc cena urosła do 600 zł. Za jakiś czas rusza promocja na ten produkt z obniżką o 10% i kosztuje już tylko 540 zł. Do tej pory było to w pełni legalne. Po wejściu w życie dyrektywy Omnibus sprzedawca będzie musiał wskazać w reklamie najniższą cenę danego towaru w ciągu ostatnich 30 dni – a więc cenę 500 zł. Jeśli tego nie zrobi, to wprowadzi konsumentów w błąd. Jeśli zatem np. produkt był oferowany co najmniej przez 30 dni, to w takim przypadku przedsiębiorca będzie musiał pokazać, obok ceny promocyjnej, poprzednią najniższą cenę produktu, jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem promocji. Gdy produkt był w ofercie krócej niż 30 dni, to takiej sytuacji sklep będzie musiał pokazać, obok obniżonej ceny, najniższą dotychczasową cenę produktu. Jeśli produkt należy do łatwo psujących się, to sprzedawca będzie musiał poinformować o jego cenie sprzed pierwszego zastosowania obniżki. 

Franczyza też jednolicie

Nowe przepisy będą mieć również zastosowanie do sieci franczyzowych. Jeżeli franczyzodawca zamierza przeprowadzić akcję promocyjną w całej sieci, to musi uprzedzić o tym franczyzobiorców odpowiednio wcześniej, by ci zdążyli się do niej przygotować. Nie trzeba informować o ostatniej najniższej cenie w kilku przypadkach m.in.  promocji i programów lojalnościowych, przyznawania punktów konkretnym konsumentom, do wykorzystania przy kolejnych zakupach. Obowiązek informowania o najniższej cenie będzie istnieć w przypadku materiałów reklamowych skierowanych do wszystkich klientów. Jeśli natomiast kampania promocyjna jest przewidziana do zamkniętego kręgu odbiorców, to takiego obowiązku nie ma. 

Czytaj także: Zakupy „na kreskę” czyli sklepy wprowadzają płatności odroczone


 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
Reklama
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!
 
Zatrudnimy MAGAZYNIERA Zatrudnimy MAGAZYNIERA Magazyn ASL - Kompleks SEGRO LOGISTIC PARK, Budynek C, 05-830 Nadarzyn, ul. Al. Katowicka 66zatrudniMagazynieraCV na adres [email protected] Twój zakres obowiązkówprzyjmowanie dostaw i wysyłka towarukompletowanie i pakowanie towarów, dbałość o zabezpieczenie przesyłekpraca przy rozładunku towaru z kontenerów zarówno ręczny jak i paletowystała kontrola stanów magazynowych - optymalne rozmieszczanie wyborów na magazynieprowadzenie identyfikacji wyrobów gotowychprowadzenie i kontrolowanie zgodności dokumentacji magazynowejinwentaryzacje okresowe i roczneutrzymanie porządku na stanowisku pracy, przestrzeganie zasad BHPobsługa programu magazynowego WMS ( na skanerach)Nasze wymaganiauprawnienia do kierowania wózkami widłowymi (według nowego rozporządzenia UDT)doświadczenie zawodowe na podobnym stanowiskudobra organizacja pracy, zaangażowanie, samodzielność, dyspozycyjnośćbrak przeciwwskazań do pracy wymagającej siły fizycznejMile widziane:umiejętność obsługi programu WMS, praca ze skaneramiTo oferujemy:stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę na czas nieokreślony w prężnie rozwijającej się firmie z branży TSLatrakcyjne wynagrodzenie i system premiowymożliwość rozwoju i awansu w strukturach firmymożliwość rozwoju i podnoszenia kwalifikacji poprzez udział w szkoleniachkarta Multisportopieka medyczna Medicover / Enel-Med.pakiety socjalne (wczasy pod gruszą , premie świąteczne)spotkania integracyjneCV na adres [email protected] 
Asystent Klienta Drogerii Rossmann w Dawidach Asystent Klienta Drogerii Rossmann w Dawidach Drogeria ROSSMANN w Dawidach Bankowych zatrudniStanowisko:Asystent Klienta DrogeriiTwój zakres obowiązków aktywna praca z Klientem na sali sprzedaży i podczas obsługi kasowej, bieżąca praca z towarem - zdarza się, że także w porze nocnej (np. podczas dostaw),  prowadzenie zmiany, podczas której zorganizujesz pracę sobie i współpracownikom, bieżące dbanie o wizerunek drogerii, praca od poniedziałku do soboty (także w niedziele handlowe).Nasze wymagania jeśli łatwo nawiązujesz relacje, porozmawiasz z Klientami o pogodzie, a przy tym polecisz produkty i dołożysz towar na półkę…jeśli lubisz ludzi i potrafisz zarazić Klientów uśmiechem, bo w Rossmannie uśmiech robi Dzień Dobry! ...jeśli lubisz gdy dużo się dzieje, aktywność to Twój żywioł, a dodatkowo jesteś otwarta/y na zmiany…jeśli jesteś nastawiona/y na współpracę i ważne jest dla Ciebie uczucie, że masz na kim polegać…jeśli szukasz pracy z elastycznym grafikiem, niekoniecznie na cały etat… to oznacza, że jesteś w dobrym miejscu!To oferujemyumowę o pracę bez okresu próbnego, dobrze przygotowane wdrożenie do pracy - abyś czuła/ł się zaopiekowana/y i gotowa/y do wykonywania swoich zadań, darmowy dostęp do platformy językowej e-tutor dla Ciebie i Twoich bliskich (języki angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, włoski), największy w Polsce, firmowy program rozwoju pasji – windsurfing, snowboard, nurkowanie, skutery wodne, latanie dronem, wyprawy górskie i wiele innych, wyjątkowe benefity: rodzinne wyjazdy, wsparcie psychologiczne w trudnych sytuacjach życiowych, Klub Zwierzaka – Pet Help, Pakiet Kultura z dostępem do topowych platform jak NETFLIX, Empik Go, becikowe, kolonie, wyprawka szkolnaAPLIKUJhttps://kariera.rossmann.pl/pracuj-w-drogerii/asystent-klienta-drogerii/10192,asystent-klienta-drogerii https://aplikuj.rossmann.com.pl/candidate/form?g=RDE3NkUwMUMtRkJBQy00NEM3LUJFNkYtMEQzOUVBMTNFRERD  
Reklama
Reklama