„Alfabet dobrych manier” ma zwracać uwagę pasażerów na to, jak ważne jest życzliwe i kulturalne zachowanie w czasie podróży popularną wukadką. Plansze, które są wyświetlane na monitorach LCD w pociągach, mają przybliżyć zachowania, których należy unikać. Powstały w oparciu o wyniki badań ankietowych. Przedstawiają postawy, które zdaniem ankietowanych najczęściej przeszkadzają w tym, aby podróż odbywała się w miłej i komfortowej atmosferze.
Ankiety i plansze
Badania ankietowe WKD prowadziła od 3 lutego do 31 marca. Ich celem było poznanie opinii podróżnych na temat zachowań współpasażerów, które uważają za uciążliwe. Ankietowani najczęściej wskazywali na: głośne rozmowy, brak higieny osobistej, blokowanie drzwi, spożywanie jedzenia i napojów, niezakrywanie ust i nosa podczas kaszlu czy kichania.
Na podstawie otrzymanych wyników zostało przygotowanych 14 plansz, które mają promować zasady kulturalnego podróżowania. Ich emisja ma wpłynąć na zmianę postaw osób postępujących niewłaściwie podczas podróży WKD. Kampania wydaje się niezwykle ważną, gdyż podróże tym popularnym środkiem transportu, dla wielu mieszkańców Mazowsza są codziennością. WKD dojeżdżają do pracy, szkoły, na zakupy czy wypoczynek. – Komfortowa podróż, to nie tylko nowoczesne oraz wygodne pociągi, ale również kulturalne zachowanie współpasażerów. Stąd pomysł na kampanię – powiedział Tomasz Tretter, członek zarządu WKD.
Napisz komentarz
Komentarze