Nowa organizacja ruchu w pobliżu Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2, to przede wszystkim zmiana ul. Westfala w jednokierunkową. Wjazd w nią odbywa się od strony ul. Orzeszkowej. Ulica kończy się nakazem skrętu w prawo, w ulice Osieckiej. Dalej droga prowadzi przez ronda do ul. Armii Krajowej. Celem tych zmian było zwiększenie płynności ruchu, czyli usprawnienie przywożenia dzieci do szkoły. Ale również zwiększenie ich bezpieczeństwa i w tym celu zastosowano elementy, które spowolniły ruch, a więc: wyniesienie przejścia dla pieszych i zawężenie jezdni bezpośrednio przed wejściem do szkoły oraz dodanie progu zwalniającego. Bezpieczeństwo to także stworzenie dodatkowego przejścia na skrzyżowaniu ulic Westfala i Osieckiej. Ulica Westfala jest pierwszą w mieście, na której dopuszczony jest kontra ruch rowerowy. Dzieci, rodzice, a także nauczyciele, którzy przyjeżdżają do szkoły na rowerach, są z tego rozwiązania zadowoleni.
Płynny ruch to mniej stresów
Jak mówi jeden z rodziców, którzy codziennie przywożą dzieci do szkoły, teraz po tych zmianach organizacji ruchu, jest o wiele lepiej.
– Nie ma tego kręcenia, nie ma tego nawracania, nie ma tego ściśnięcia. Wszyscy jadą w jedną stronę. Potem skręcają w prawo. A jak nie ma miejsca tu na parkingu pod szkołą, to można zostawić samochód na sąsiedniej ulicy i przejść skrótem – mówi pan Robert, który zaparkował właśnie na niewielkim parkingu przed szkołą i pomógł wysiąść dwóm chłopcom.– Starszy syn idzie na lekcje, młodszy do przedszkola, które też tu się mieści – dodaje.
– Rodzice są zadowoleni, nie ma żadnych uwag – potwierdza Agnieszka Lachowicz dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego nr 2. – Rodzice zatrzymują się, parkują, a potem jadą dalej. Pod szkołą nie ma żadnego zamieszania. A było i to spore! Zwłaszcza koło godziny 8.00 i potem o 11.30, bo dzieci chodzą do nas na dwie zmiany. Wtedy było bardzo ciasno, bo przecież uczy się u nas 1316 dzieci, a pracuje 118 nauczycieli – dodaje pani dyrektor.
Zmiana organizacji ruchu drogowego przy Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 2 była przedmiotem konsultacji społecznych w ubiegłym roku oraz audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Napisz komentarz
Komentarze