Po trzech nieudanych próbach w końcu udało się rozstrzygnąć przetarg na stworzenie planów tych ważnych dla Pruszkowa odcinków.
- Rozbudowa drogi 718 obejmie jej fragment od skrzyżowania z drogą wojewódzką 701 do autostrady A2 przy węźle autostradowym „Pruszków”. Droga 719 zmieni swój stan techniczny pomiędzy skrzyżowaniem z ulicą Miry Zimińskiej-Sygietyńskiej w Pruszkowie a granicą z miastem Warszawa – informuje rzecznik prasowy MZDW Monika Burdon.
– W lokalnym portalu informacyjnym pojawiła się wiadomość, że wygrana firma w przetargu, Europrojekt Gdańsk S.A., zgłosiła ofertę na sumę poniżej miliona złotych, podczas gdy pozostałe oferty oscylowały w granicach 8-13 milionów. To nieprawda. Wygrana propozycja opiewała na ponad 3 900 000 złotych – dodaje rzecznik.
MZDW podpisze umowę z biurem projektowym 20.10.2022 roku. Od tego momentu firma będzie miała 37 miesięcy na zakończenie projektu budowy.
- Plany rozbudowy obejmą przebudowanie jezdni, poboczy, skrzyżowań, obiektów inżynierskich, dróg serwisowych, ciągów pieszo-rowerowych lub pieszych i rowerowych, zatok autobusowych, systemu odwodnienia, miejsc do kontroli pojazdów oraz budowę innych niezbędnych elementów drogi, a także rozbiórkę i budowę istniejącej infrastruktury technicznej kolidującej z planowaną drogą – podsumowuje Monika Burdon.
Projekt przemiany dróg jest połączony z planami budowy drogi wojewódzkiej łączącej miasta Błonie i Nadarzyn, tzw. „Paszkowianki”, wokół której istnieje wiele kontrowersji i powoduje liczne protesty. Przez sprzeciwy mieszkańców miast, które będą objęte przebudową, przyszłość obu inwestycji może być niepewna.
Napisz komentarz
Komentarze