Oszust podający się za pracownika banku poinformował ofiarę o rzekomych próbach nieautoryzowanych wypłat z jej konta. Gdy mieszkanka Milanówka nie potwierdziła wykonywania takich transakcji, mężczyzna powiedział o potrzebie zabezpieczenia konta i poprosił kobietę o podanie danych do logowania. Niestety je otrzymał. Z konta ofiary zniknęło ponad 50 tysięcy złotych.
Policja przestrzega przed ufaniem osobom, które kontaktują się z nami telefonicznie lub przez internet. Dotyczy to również przypadku, gdy na ekranie telefonu wyświetla się informacja, że dzwoni do nas przedstawiciel banku. Oszuści w prosty sposób mogą podszyć się pod numer danej placówki, a następnie, dzięki uzyskanym podczas rozmowy danym, są jeszcze bardziej skuteczni w namówieniu ofiary do wykonania następnych poleceń. Nigdy również nie należy nikomu podawać swoich haseł oraz danych do logowania.
Napisz komentarz
Komentarze