Reklama

Kolejarze już planują dużą modernizację linii średnicowej

Od 3 września pociągi Kolei Mazowieckich wrócą na podmiejską linię średnicową w Warszawie. Od tego dnia Warszawska Kolej Dojazdowa przez prawie rok nie będzie dojeżdżać do przystanku Warszawa Śródmieście, o czym informowaliśmy w „Przeglądzie Regionalnym”.
Kolejarze już planują dużą modernizację linii średnicowej

Autor: PKP PLK

Kolejarze przymierzają się również do kompleksowej przebudowy Warszawskiej Linii Średnicowej. Przebudowanych zostanie około 50 km torów, ponad 30 obiektów inżynieryjnych, w tym dwa mosty przez Wisłę i dwa tunele średnicowe (linia dalekobieżna i podmiejska), przystanki Warszawa Śródmieście, Warszawa Ochota, stacje Warszawa Wschodnia i Warszawa Centralna. Wybudowane zostaną nowe przystanki: Warszawa Solec i Warszawa Nowy Świat. 

PKP Polskie Linie Kolejowe SA planują zakończenie prac na stacji Warszawa Zachodnia w 2024 r. W przyszłym roku prowadzone będą postępowania przetargowe na modernizację stacji Warszawa Wschodnia, a następnie na poszczególne odcinki Linii Średnicowej. W pierwszej kolejności planowana jest realizacja stacji Warszawa Wschodnia. Następnie, od połowy 2025 r. do połowy 2027 r., nastąpi realizacja prac w tunelu dalekobieżnym, zaś od połowy 2027 r. do połowy 2029 r. w tunelu podmiejskim.   

Efektami przebudowy linii średnicowej w Warszawie będą m.in. poprawa oferty przewozowej, czyli  zwiększenie przepustowości do 24 par pociągów w godzinach szczytu na linii podmiejskiej i 20 par pociągów w godzinach szczytu na linii dalekobieżnej. Zwiększy się atrakcyjność kolei dzięki budowie nowych przystanków oraz poprawi się komfort podróżowania. Powstaną nowe węzły przesiadkowe, m.in. w rejonie stacji Warszawa Śródmieście (z łącznikiem do Metra), w rejonie ronda de Gaulle’a, w rejonie ul. Solec i Wybrzeża Kościuszkowskiego (połączenie z Powiślem i bulwarami wiślanymi). 

Cała obecna infrastruktura Warszawskiej Linii Średnicowej była budowana od lat 20. do 60. XX wieku. Kolejarze przekonują, że dalsza jej eksploatacja w obecnym stanie technicznym, bez przebudowy w najbliższej przyszłości wpłynęłaby na zwiększenie awaryjności i negatywne zmiany w ruchu pociągów. Niestety dla podróżnych z Grodziska Mazowieckiego, Milanówka, Brwinowa, Pruszkowa oznaczać to będzie nowe utrudnienia.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!
 
Reklama
Reklama