Przebudowa zakłada zwiększenie długości dodatkowego pasa na wlocie wschodnim skrzyżowania oraz zmianę organizacji ruchu w celu poprawienia przepustowości, w szczególności przepustowości wlotu wschodniego. Zmiana organizacji ruchu polegać będzie na wprowadzeniu na wlocie wschodnim skrzyżowania tylko możliwości jazdy na wprost (tj. w ulicę 3 Maja) oraz skrętu w prawo (tj. w ulicę L. Okulickiego w kierunku na wiadukt) bez możliwości skrętu w lewo (tj. w ulicę L. Okulickiego w kierunku do centrum). Z uwagi na tę zmianę konieczna będzie również przebudowa wlotu zachodniego skrzyżowania, tak aby dopasować tory ruchu pojazdów do nowej organizacji ruchu. Przebudowie jezdni oraz zmianie organizacji ruchu będą towarzyszyć niezbędna przebudowa chodników, zjazdów, kolidujących z nowym układem drogowym sieci uzbrojenia terenu oraz wycinka drzew będących w kolizji z układem drogowym. Wykonawca będzie miał 12 miesięcy od daty podpisania umowy na opracowanie mapy do celów projektowych z inwentaryzacją zieleni, opracowanie projektu wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, opracowanie czasowej oraz stałej organizacji ruchu, wykonanie robót budowlanych oraz odbiory.
Pod koniec kwietnia tego roku grodziscy radni podjęli uchwałę ws. przejęcia przez gminę od powiatu zarządzania częścią drogi powiatowej nr 1526W (ul. 3 Maja) na odcinku, od ul. Przejazdowej do skrzyżowania z nowym przebiegiem drogi powiatowej tj. ul. Okulickiego (dawna droga wojewódzka 579) oraz częścią ul. Okulickiego, na odcinku od wiaduktu do ul. Armii Krajowej. W uzasadnieniu uchwały podkreślono, że zaprojektowanie i przebudowa skrzyżowania poprzez utworzenie osobnego pasa do skrętu w prawo z ul. 3 Maja na ul. Okulickiego są niezbędne do „poprawy funkcjonalności i przejezdności skrzyżowania”. Wyznaczenie takiego pasa według radnych zmniejszyłoby uciążliwości związane z korkami i dość częstymi kolizjami w tym rejonie.
Napisz komentarz
Komentarze