Wyjaśnienia w sprawie inwestycji szukał radny Karol Chlebiński. Miał wątpliwości co do przeznaczania pieniędzy z budżetu Pruszkowa na budowę parkingów P&R przy ulicy Sadowej i Pawiej. To dwa przedsięwzięcia realizowane w ramach jednego zadania, dofinansowane z funduszy unijnych.
- W mojej ocenie są przesłanki, by taki wniosek złożyć. Z dokumentów, które otrzymaliśmy wynika, że prezydent wystąpił o zabezpieczenie środków w budżecie po wybudowaniu inwestycji przy ulicy Pawiej. Z mojej praktyki samorządowca wynika, że najpierw zabezpiecza się pieniądze, a później prowadzi prace. Przesunięcie dotyczyło kwoty 806 tysięcy złotych- informuje radny.
Prezydent odpiera zarzuty
Zupełnie inne stanowisko w tej sprawie przedstawia prezydent Pruszkowa. Paweł Makuch mówi nam, że choć wystąpił o pieniądze, radni nie podjęli tej decyzji, więc nie może być mowy o naruszeniu dyscypliny finansów.
–Był wniosek w sierpniu o przesunięcie kwoty 806 tysięcy złotych, znaczna część tej kwoty miała być przeznaczona na waloryzację umowy, a część na roboty dodatkowe. Radni nie przyznali pieniędzy i wykonawca nie kontynuuje prac– wyjaśnia prezydent Paweł Makuch.
Parking przy ulicy Pawiej to bardzo potrzebna inwestycja. Jest ulokowany tuż przy stacji WKD w Pruszkowie, gdzie jadący z centrum miasta do kolejki, nie znajdą miejsc postojowych. Praktycznie wszystko jest gotowe, choć to wciąż ogrodzony teren budowy.
Czego domagają się radni?
W uzasadnieniu uchwały z 28 września czytamy, że powstała w celu wyjaśnienia wątpliwości związanych z propozycją zwiększenia środków finansowych na realizację zadania pod nazwą: Budowa parkingów Parkuj i Jedź przy ulicy Pawiej i ulicy Sadowej. Kolejnym krokiem będzie skierowanie zawiadomienia do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych, który zbada sprawę. Rzecznik działa przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie.
Jak powstawały parkingi?
Umowę dotyczącą budowy dwóch nowych parkingów prezydent Pruszkowa Paweł Makuch podpisał w listopadzie 2019 r., przetarg ogłoszono w marcu 2020 r. Inwestycja otrzymała dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, które razem dotacją z budżetu państwa przekroczyło 21 mln złotych. Budowa miała kosztować ponad 24 miliony złotych. Projekt powstawał w ramach porozumienia partnerskiego zawartego pomiędzy gminami: Michałowice, Grodzisk Mazowiecki, Milanówek, oraz miastami: Pruszków, Sulejówek i Żyrardów. Parking przy ulicy Sadowej- przy stacji WKD Tworki- został udostępniony dla kierowców i rowerzystów.
Parking przy ulicy Pawiej – przy stacji WKD Pruszków- wciąż jest placem budowy. Jak informuje prezydent Pruszkowa łączny koszt realizacji zadania, na podstawie obecnie obowiązujących umów i aneksów z wykonawcą robót wynosi 4 033 625 zł brutto.
Kiedy P&R zostanie otwarty? Prezydent Pruszkowa nie podał daty.
Napisz komentarz
Komentarze