Grodzisk Mazowiecki jest miastem, w którym trudno przy drogach czy też na chodnikach znaleźć śmieci. Jak podkreślił podczas spotkania w Mediatece burmistrz Grzegorz Benedykciński, kosztowało to kilka lat pracy i szkolenia pracowników służb odpowiedzialnych za porządek w gminie, aby śmieci zniknęły z ulic i z przydrożnych rowów. I jak z dumą podkreślił burmistrz, nie raz w ostatnim czasie słyszał od odwiedzających Grodzisk Mazowiecki gości z innych miast i czy nawet krajów, że w mieście jest czyściutko i kwiatki są nasadzone.
Dodajmy, że spotkanie w Mediatece dotyczyło realizacji projektu: Inwestycje w zakresie zielono – niebieskiej infrastruktury w Grodzisku Mazowieckim, którego edukacyjno-informacyjny zakres wspierać ma właśnie kampania haseł.
Zaangażowani w prace i kochający miasto
Burmistrz podkreślił, że pracownicy służ odpowiedzialnych za porządek w mieście, nie przechodzą obojętnie obok żadnych przejawów bałaganu nawet po godzinach swojej pracy. Ważne jest jednak przede wszystkim to, że sami mieszkańcy dbają o czystość w swoim mieście. W ocenie burmistrza jest naprawdę niewielu grodziszczan, którzy nie są aż tak wrażliwi na estetykę miejskiej przestrzeni, a więc nie dbają o to, aby na ulicach i placach czy w parkach nie było śmieci. I to właśnie przede wszystkim do tej garstki kierowane są hasła kampanii prowadzonej przez miasto. Kampania ma zachęcić do zmiany tej postawy, do dostrzeżenia wartości właśnie w dbaniu o czystość miasta i gminy, tak jak dba się o czystość we własnym domu.
Od stycznia tego roku hasła zachęcające do dbałości o porządek w najbliższym otoczeniu są prezentowane w przestrzeni miejskiej na gminnych tablicach i na bilbordach, a także w każdej gminnej świetlicy. Jak mówi Ewa Potocka z wydziału promocji miasta, kampania polega na przechodzeniu od jednego hasła do następnego tak, aby idee przekazywane mieszkańcom nie nudziły się, nie były jednostajne.
Po kolei ważne hasła
Kampania rozpoczęła się od hasła wprowadzającego w jej podstawowe założenie: Kochasz Grodzisk? Nie śmieć! Kolejne hasła zachęcały do proekologicznej postawy: Fajnie jest segregować! Ale to nie wszystko, co możesz zrobić dla środowiska oraz Śmiecisz w lesie? Co z Ciebie za gość!
Marzec poświęcony będzie promocji hasła: Nie wycinaj! Drzewa to życie – którego treści nie trzeba szczególnie tłumaczyć. Drzewa oczyszczają powietrze z zanieczyszczeń, produkują tlen, zacieniają, zmniejszając miejskie wyspy ciepła, nie mówiąc już o tym, że stanowią ozdobę miejskiej przestrzeni.
Musimy adaptować się do zmian klimatu, właśnie dbając o zieleń, jaką mamy ale też zwiększając powierzchnie terenów zielonych w mieście, żeby wszystkim nam żyło się zdrowiej i lepiej, powiedziała Katarzyna Marcinkowska odpowiedzialna za zielone oblicze miasta.
Kampania dotycząca ochrony drzew rusza właśnie w marcu nie bez dodatkowej przyczyny. Wiosna to początek okresu lęgowego ptaków, a więc każde wycięte drzewo to zagrożenie dla ich gniazd. Kampania, zachęcająca do wstrzymania się z wycinka drzew, będzie nagłośniana także dzięki spotom radiowym i kinowych, a nie tylko propagowana na bilbordach i tablicach.
CZYTAJ TAKŻE:
Dodajmy, że kampania haseł wspiera działania edukacyjno-informacyjne realizowane w ramach projektu Inwestycje w zakresie zielono-niebieskiej infrastruktury w Grodzisku Mazowieckim, która dofinansowana jest przez Islandię, Liechtenstein i Norwegie w ramach funduszy EOG. Celem programu jest łagodzenie zmian klimatu i adaptacja do ich skutków.
Napisz komentarz
Komentarze