Reklama

Rozpędzone inwestycje w gminie Żabia Wola

Gmina Żabia Wola konsekwentnie realizuje inwestycje, które podnoszą standard życia mieszkańców. Niektóre zostały już zakończone, inne są opóźnione, ale są też i takie, które dopiero się rozpoczną.
Rozpędzone inwestycje w gminie Żabia Wola

Inwestycje drogowe

W maju dokonano odbioru końcowego dwóch ważnych inwestycji mających znaczący wpływ na poprawę warunków komunikacyjnych w Gminie Żabia Wola. Dzięki dofinansowaniom pozyskanym aż 33 drogi o łącznej długości 16,13 km zyskały trwałą nawierzchnię klasy bitumicznej.

Drogi publiczne oraz wewnętrzne, które zyskały nową nawierzchnię, zlokalizowane są w miejscowościach: Bartoszówka, Grzegorzewice, Grzymek, Jastrzębnik, Józefina, Kaleń,  Kaleń-Towarzystwo, Lasek, Nowa Bukówka, Ojrzanów, Osowiec, Petrykozy, Siestrzeń, Żabia Wola, Słubica, Skuły, Władysławów, Zalesie, Zaręby i Żelechów. Inwestycja obejmowała ponadto przebudowę zjazdów z dróg powiatowych w miejscowościach: Grzegorzewice i Bartoszówka. Łączna wartość zadania to 6 313 898,73 zł, z czego 5 998 203,79 zł stanowiło pozyskane przez Gminę dofinansowanie ze środków publicznych. 

Zakończyła się również przebudowa trzech dróg gminnych o długości 1,545 km. Łączny koszt inwestycji obejmującej budowę nowej nawierzchni w Piotrkowicach, Redlance, Wycinkach Osowskich i Józefinie wyniósł 614 255,85 zł. 

Budowa kanalizacji sanitarnej

Zakończył się ważny etap rozbudowy infrastruktury komunalnej w miejscowości Osowiec. Zrealizowano projekt budowy kanalizacji sanitarnej o wartości 18 431 152,17 zł. Obejmował on kanalizację sanitarną o długości około 11 600 mb. Nastąpił już odbiór końcowy inwestycji i uzyskano pozytywną decyzję pozwolenia na użytkowanie nowo powstałej infrastruktury. Mieszkańcy Osowca mogą więc teraz składać wnioski o pozwolenie na przyłączenie się do nowo wybudowanej sieci kanalizacji sanitarnej. Podczas procedury odbioru inwestycji stwierdzono pewne usterki w branży drogowej. Jednak wszystkie zidentyfikowane problemy zostały dokładnie odnotowane i wpisane jako załącznik do protokołu odbioru końcowego. Zgodnie z ustaleniami, wykonawca zobowiązał się do usunięcia wszystkich usterek.

Inwestycje w infrastrukturę komunalną są kluczowym elementem zrównoważonego rozwoju gminy. Zakończenie budowy sieci sanitarnej w Osowcu jest ważnym krokiem w kierunku poprawy warunków sanitarnych oraz ochrony środowiska na terenie gminy. 

Rozbudowa szkoły w Skułach

Do priorytetowych zadań inwestycyjnych należy rozpoczęta w czerwcu 2022 r. rozbudowa Szkoły Podstawowej im. Marii Kownackiej w Skułach. Wydłużenie terminu realizacji prac związanych z modernizacją istniejącej części budynku szkoły, budową nowych sal dydaktycznych oraz pełnowymiarowej sali gimnastycznej wraz z zapleczem budzi wiele emocji.

Miesiąc temu wykonano niezbędne prace interwencyjne i zabezpieczające dotychczas wykonane roboty przed destrukcyjnym oddziaływaniem warunków atmosferycznych. Obecnie trwają prace mające na celu przygotowywanie przetargu obejmującego wykonanie dalszych robót budowlanych. Mimo trudności, związanych m.in. z zagrożeniem dofinansowania i problemami z wyłonieniem nowego wykonawcy przedstawiciele samorządu liczą, że uda się sfinalizować inwestycję w pierwszej połowie 2025 r.

Rozbudowa oczyszczalni ścieków

Trwa realizacja drugiego etapu rozbudowy i przebudowy oczyszczalni ścieków wraz z budową kolejnych odcinków sieci kanalizacyjnej Żabia Wola – Żelechów.  Całkowita wartość zadania wynosi 10 136 680,01 zł, z czego 9 629 846,01 zł stanowi dofinansowanie pozyskane przez Gminę ze środków publicznych. Aktualnie prowadzone są tam prace, jednak ze względu na utrudnienia w dostępie do kluczowych komponentów i podzespołów wchodzących w skład części technologicznej oczyszczalni, konieczne było wydłużenie terminu zakończenia inwestycji. Przewidywany termin zakończenia inwestycji to koniec października tego roku. 

Remont i renowacja dworku

Prowadzone są prace przygotowawcze w celu ogłoszenia przetargu na wyłonienie wykonawcy, który przeprowadzi prace remontowe i renowacyjne zabytkowego dworku pełniącego funkcję Domu Kultury. Zakres prac planowanych w ramach inwestycji obejmuje mi.in: uzupełnienie ubytków, spękań gzymsów, kolumn portyków oraz tynków na elewacji, - ujednolicenie warstwy malarskiej na elewacji oraz czyszczenie zabrudzeń, renowację stolarki drzwiowej wraz z uzupełnieniem ubytków, usunięcie zawilgocenia oraz uzupełnienie ubytków stopni schodów zewnętrznych oraz cokołów, montaż sufitów podwieszonych i zabudów kanałów wentylacji mechanicznej. Na realizację tego zadania żabiowolski samorząd pozyskał dofinansowanie ze środków rządowych. Wstępna promesa opiewa na kwotę 1 000 000,00 zł, co stanowi 96% wartości inwestycji.

Budowa światłowodu

W najbliższych latach planowana jest likwidacja tzw. białych plam w dostępie do internetu, które występują na terenie gminy. Rozstrzygnięto konkurs na wyłonienie przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, który wybuduje infrastrukturę teletechniczną umożliwiającą świadczenia w sposób niezawodny usług dostępu do internetu o gwarantowanej przepustowości co najmniej 300 Mb/s (pobieranie danych) i co najmniej 100 Mb/s (wysyłanie danych), z możliwością świadczenia usług dostępu do internetu o przepustowościach gigabitowych.

W ramach tego zadania, na które żabiowolski samorząd pozyskał dofinansowanie, planowane jest wybudowanie sieci w miejscowościach: Bolesławek, Bartoszówka, Grzegorzewice, Grzmiąca, Pieńki Zarębskie, Piotrkowice, Skuły, Lasek, Nowa Bukówka, Oddział, Rumianka, Słubica A, Słubica Dobra, Słubica Wieś. Zakończenie inwestycji planowane jest do końca listopada 2024 r.

Rozpoczęło się już zbieranie zgód na dostęp do poszczególnych nieruchomości objętych inwestycją. W pierwszej kolejności planowane jest zainstalowanie telekomunikacyjnej linii kablowej napowietrznej na istniejących słupach oświetleniowych w Skułach, Bartoszówce i  Bolesławku. Firma realizująca inwestycję wystąpiła już do Urzędu Gminy z wnioskiem o zezwolenie na lokalizację urządzeń infrastruktury technicznej w pasie drogowym.

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
Reklama
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!
 
WÓJT GMINY RASZYN OGŁASZA KONKURS NA WOLNE STANOWISKO  DYREKTORA ,,CENTRUM KULTURY RASZYN" WÓJT GMINY RASZYN OGŁASZA KONKURS NA WOLNE STANOWISKO DYREKTORA ,,CENTRUM KULTURY RASZYN"  WÓJT GMINY RASZYN OGŁASZA KONKURS NA WOLNE STANOWISKO  DYREKTORA ,,CENTRUM KULTURY RASZYN" IM. JANA PAWŁA II W RASZYNIE. Miejsce wykonywania pracy: siedziba ,,Centrum Kultury Raszyn" im. Jana Pawła II w Raszynie. ul. Aleja Krakowska 29A, 05-090 Raszyn oraz teren Gminy Raszyn. Wymiar czasu pracy: pełny etat Wymagania niezbędne dla kandydata: Wykształcenie wyższe magisterskie - preferowane wykształcenie: humanistyczne, ekonomiczne i pokrewne, pedagogiczne (przygotowanie pedagogiczne), zarządzanie  i marketing. Doświadczenie zawodowe - co najmniej 5 letni staż pracy rozumiany jako umowa o pracę, umowa cywilno-prawna, działalność gospodarcza. Znajomość aktów prawnych: Ustawa o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, Ustawa o finansach publicznych, Ustawa Prawo Zamówień Publicznych,Ustawa o samorządzie gminnym. Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, Obywatelstwo polskie,Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, Brak ukarania zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o  odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz.  104), Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,Umiejętność obsługi komputera oraz aplikacji biurowych. Wymagania dodatkowe: Umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji, kierowania zespołem, odpowiedzialność, dyspozycyjność, zdolności organizatorskie, komunikatywność, Ukończone studia typu MBA lub studia podyplomowe z zakresu zarządzania,Znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie C1 oraz dodatkowego na poziomie komunikatywnym,Wiedza i doświadczenie w zakresie pozyskiwania pozabudżetowych środków finansowych na działalność kulturalną w tym środków z Unii Europejskiej, Doświadczenie w zakresie organizowania i prowadzenia imprez kulturalnych i przedsięwzięć promocyjnych, Doświadczenie w pracy z grupami młodzieżowymi, artystycznymi oraz z innymi  środowiskami twórczymi, Dyspozycyjność i komunikatywność, Prawo jazdy kat B i posiadanie samochodu osobowego, Zakres wykonywanych zadań na stanowisku: Zarządzanie instytucją kultury i reprezentowanie jej na zewnątrz, Organizacja bieżącej i długofalowej pracy "Centrum Kultury Raszyn” w Raszynie. Administrowanie budynkiem, Organizowanie imprez kulturalnych, Kierowanie gospodarką finansową instytucji i ponoszenie odpowiedzialności za jej prawidłowość, w tym opracowanie planu finansowego instytucji oraz dysponowanie środkami określonymi w planie, Sprawowanie funkcji pracodawcy wobec pracowników instytucji kultury, Współpraca z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami, placówkami oświatowymi, zespołami amatorskimi, artystami i twórcami oraz mieszkańcami Gminy Raszyn. Oferty konkursowe winny zawierać: Kandydat zamierzający przystąpić do konkursu składa własnoręcznie podpisany  wniosek o przystąpienie do konkursu, zawierający: imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu kandydata oraz zwięzłe umotywowanie zgłoszenia swojej kandydatury. List motywacyjny, Życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej, ewentualnie działalności twórczej, społecznej lub publicystycznej ze wskazaniem najważniejszych osiągnięć, Kserokopie dyplomów i świadectw dokumentujących posiadane wykształcenie, umiejętności, dokumenty poświadczające przebieg zatrudnienia (świadectwa pracy, zaświadczenia) oraz kopie dokumentów świadczących o dodatkowych kwalifikacjach, np. studia podyplomowe, kursy, staże, certyfikaty językowe itp. Wszystkie dokumenty powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, Oświadczenie kandydata, że korzysta z pełni praw publicznych, posiada pełną zdolność do czynności prawnych, Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym, Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, Oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z  dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz.104), Kandydaci zobowiązani są do dostarczenia wraz z wymaganymi dokumentami pisemnego opracowania koncepcji funkcjonowania i rozwoju ,,Centrum Kultury Raszyn” im. Jana Pawła II w Raszynie.Termin i miejsce składania dokumentów:Wymagane dokumenty aplikacyjne (wniosek o przystąpienie do konkursu wraz z wymaganymi dokumentami) należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym z dopiskiem „Konkurs na stanowisko Dyrektora ,,Centrum Kultury Raszyn" im. Jana Pawła II w Raszynie w terminie do dnia 12 lipca 2024 roku           (decyduje faktyczna data wpływu do Urzędu) na adres Urząd Gminy Raszyn, ul. Szkolna 2A, 05-090 Raszyn. Inne informacje: List motywacyjny winien być opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781). Konkurs przeprowadzi Komisja konkursowa powołana Zarządzeniem Nr 94/2024 Wójta Gminy Raszyn z dnia 24.06.2024 roku. Rozstrzygnięcie konkursu przewiduje się w ciągu 5 dni od daty zakończenia przeprowadzenia wszystkich rozmów kwalifikacyjnych. Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Urzędu po upływie terminu oraz dokumenty niekompletne nie będą rozpatrywane. Dokumenty będące kserokopiami muszą być własnoręcznie poświadczone za zgodność z oryginałem. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentów będących kopiami Komisja konkursowa może zażądać dostarczenia oryginału. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej. Wybrany kandydat zostanie zatrudniony na podstawie powołania, na czas określony - 3 lata, zgodnie z ustawą o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.W celu zapoznania się z warunkami organizacyjno-finansowymi działalności instytucji  kultury kandydaci mogą skontaktować się z Pierwszym Zastępcą Wójta do 10.07.2024r.  
Reklama
Reklama