Tunel powstanie na przecięciu Alej Jerozolimskich. Podczas prac ruch kołowy w tym miejscu będzie się odbywać tylko po północnej jezdni, a kierowcy będą mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu w obu kierunkach: dwa zwykłe i buspas. Jadąc do centrum, kierowcy będą mieli jeden pas mniej za skrzyżowaniem z ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r. Dalej przejadą na drugą nitkę, a na właściwą jezdnię wrócą kawałek przed skrzyżowaniem z ulicą Sokołowskiego-Grzymały.
„Z kolei lewy pas jezdni Alej Jerozolimskich w kierunku Włoch będzie zamknięty od ulicy Sokołowskiego-Grzymały. Na skrzyżowaniu zostanie wytyczony dodatkowy pas do zawracania dla jadących od centrum” – przekazuje Monika Beuth, rzeczniczka prasowa z Urzędu m.st. Warszawy.
Podczas prac kierowcy zachęcani są do wybierania alternatywnych tras przejazdu.
„Aby zmniejszyć utrudnienia i usprawnić przejazd na trasie objazdowej w tunelu pod rondem Zesłańców Syberyjskich, łączącym Aleje Jerozolimskie od strony Ursusa i Pruszkowa z al. Prymasa Tysiąclecia, oraz w środkowej części przejazdu pod torami w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia zostaną wytyczone dwa pasy ruchu. Zmiany te zostaną wprowadzone stopniowo, w kolejnym tygodniu” – dodaje Witold Urbanowicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
To tylko część zaplanowanych prac. Wykonawca zajmie również chodnik i drogę dla rowerów wzdłuż Alej Jerozolimskich, po stronie parku Pięciu Sióstr. Na placu budowy powstanie ciąg pieszo-rowerowy o szerokości trzech metrów.
Prace będą kontynuowane do końcówki 2025 roku. W najbliższych miesiącach możemy się spodziewać kolejnych zmian w organizacji ruchu.
Napisz komentarz
Komentarze