Obecna umowa na usługi 9 bezpłatnych linii autobusowych w mieście została podpisana z przewoźnikiem pod koniec lipca 2022 roku. Jej ważność kończy się 30 czerwca 2026 roku. Po tej dacie urząd stanie przed koniecznością podpisania nowego kontraktu. Dlatego tak ważne jest, aby obecnie Pruszków opracował szczegóły nowej oferty przewozowej, które miałyby stanowić podstawę wyłonienia operatora przewozów.
„W szczególności konieczne jest nakreślenie tras poszczególnych linii i opracowanie dla nich szczegółowych rozkładów jazdy, a także ustalenie granicznych parametrów dla kontraktowanego taboru autobusowego – uwzględniających aktualny popyt na usługi pruszkowskiej komunikacji miejskiej. Temu również służyły konsultacje, by każdy z Państwa mógł zabrać głos i wypowiedzieć się w tej sprawie” – przekazał urząd miasta.
Głosy mieszkańców były zbierane na trzy sposoby.
„Najmniej popularne okazało się spotkanie w Centrum Kultury i Sportu, gdzie frekwencja była wyjątkowo niska, a zaproszeni goście rozmawiali głównie o poprawieniu komunikacji w Malichach i na Żbikowie – za co również serdecznie dziękujemy. Najchętniej wypowiadali się Państwo w ankietach internetowych i papierowych, których zebraliśmy łącznie ponad 400” – dodali pracownicy urzędu.
Wyniki pozwoliły firmie zewnętrznej stworzyć koncepcję mającą na celu poprawę komfortu podróżnych z Pruszkowa.
„Dla Pruszkowa, na podstawie analiz wyników badań marketingowych rekomendowany jest zupełnie inny scenariusz zmian w podaży usług – zakładający konieczność pewnej modyfikacji tras niektórych linii oraz przebudowy obecnie obowiązujących rozkładów jazdy – w celu zwiększenia stopnia zaspokojenia opisanych wyżej najważniejszych postulatów przewozowych i uczynienia pruszkowskiej komunikacji miejskiej zdecydowanie atrakcyjniejszej dla mieszkańców miasta” – możemy przeczytać w dokumencie, który opisuje możliwość wprowadzenia zmian w darmowym transporcie miasta.
Opublikowana koncepcja zaznacza, że rozkład autobusowy w Pruszkowie musi być zmieniony tak, aby odjazdy pojazdów różnych linii były ze sobą zsynchronizowane. Planowana jest również zmiana częstotliwości przyjazdów autobusów:
„W opracowanym projekcie nową sieć komunikacyjną tworzy 9 skategoryzowanych linii autobusowych, a mianowicie:
▪ dwie linie priorytetowe – z rozkładem jazdy opartym na częstotliwości modułowej, z kursami co 15 minut w szczytach przewozowych, co 30 minut w godzinach wczesnoporannych, międzyszczytowych i wieczornych dnia powszedniego, a także całodziennie w soboty i w niedziele – linie 1 i 10 (przy czym na linii 1 podwyższona częstotliwość obowiązywałaby tylko w szczycie porannym, a linia 10 funkcjonowałaby tylko w dni powszednie w godzinach 5-19);
▪ dwie linie podstawowe – z rozkładem jazdy opartym na częstotliwości modułowej, z kursami co 30 minut w dni powszednie w godzinach 5-19, co 60 minut w godzinach wieczornych dnia powszedniego oraz w godzinach 9-17 w soboty i w niedziele, a także co 90 minut w weekendy do godziny 9 oraz w godz. 17-21 – linie 2 i 6;
▪ cztery linie uzupełniające – z rozkładem jazdy opartym na częstotliwości modułowej, z kursami co 60 minut w dni powszednie w skali całego dnia oraz w soboty i w niedziele w godz. 9-17, natomiast co 90 minut w soboty i w niedziele w godz. 5-9 i 17-21 – linie: 3, 4, 5 i 7;
▪ jedna linia zindywidualizowana, dedykowana określonej grupie pasażerów (w tym przypadku uczniom) – linia 9.”
Pełen dokument koncepcji jest dostępny tutaj.
Napisz komentarz
Komentarze