Spółka WKD poinformowała o podwyżce biletów. Zmiana jest spowodowana rosnącymi kosztami przewoźnika.
„Ostatnia podwyżka cen biletów WKD miała miejsce 5 lat temu, tj. na początku 2020 r. W tym czasie znacząco wzrosły koszty funkcjonowania spółki, na co wpływ miały przede wszystkim znaczne wzrosty cen energii elektrycznej, inflacja, wzrost kosztów osobowych wynikających z systematycznego podwyższania płacy minimalnej oraz wzrost kosztów rodzajowych obejmujących, m.in. koszty utrzymania infrastruktury i taboru kolejowego” – przekazali przedstawiciele spółki na swojej stronie internetowej.
Oznacza to, że już niedługo zapłacimy więcej za przejazdy WKD.
Nowe ceny
Tabela opłat za bilety jednorazowe bez ulg
Bilety za przejazd w I strefie czasowej - do 19 minut; cena biletów pozostanie bez zmian i będzie wynosić 4,10 zł.
Bilety za przejazd w II strefie czasowej - do 38 minut; stara cena: 5,50zł, nowa cen: 6,30 zł.
Bilety za przejazd w III strefie czasowej - powyżej 38 minut; stara cena: 8,00zł, nowa cen: 9,20 zł.
Od marca wzrosną także ceny biletów okresowych. Na przykład za przejazd do 33 km (tam i z powrotem) zapłacimy już nie 89 zł, a 102 zł
Zwrot biletów
Jeżeli kupiliśmy bilety jednorazowe przed zmianą, nie będą one honorowane po 3 marca. Będziemy musieli je wymienić na drodze reklamacji.
„Bilety okresowe zakupione przed 3 marca zachowują swoją ważność do końca terminu ważności. Reklamacje wraz z oryginałami niewykorzystanych biletów można składać w terminie 6 miesięcy od daty wprowadzenia zmiany cen” – możemy przeczytać na stronie spółki WKD.
Reklamacje możemy zgłosić:
- korespondencyjnie lub w siedzibie WKD: Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. ul. Stefana Batorego 23, 05-825 Grodzisk Maz. (Kancelaria Główna)
- w dowolnej kasie biletowej WKD (Warszawa Śródmieście WKD, Warszawa Ochota WKD, Warszawa Zachodnia WKD, Pruszków WKD, Komorów, Podkowa Leśna Główna, Grodzisk Maz. Radońska)
„W przypadku biletów zakupionych w stacjonarnych automatach biletowych — reklamacje w sprawie zwrotu należności za bilety jednorazowe o nieaktualnej wartości nominalnej przyjmowane są w punkcie obsługi w Warszawie – Al. Jerozolimskie 181A, 02-222 Warszawa, tel. 801 789 405, [email protected]. Punkt czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-17:00.” – dodają przedstawiciele spółki.
Tu biletów nie kupisz
Od 3 marca pojawi się więcej zmian. Biletów jednorazowych nie będzie można kupić już w tak zwanych kioskach przy stacji Grodzisk Mazowiecki Piaskowa, przy stacji Komorów, a także w sklepie w pobliżu stacji Kanie Helenowskie.
„Zniesiona zostaje oferta bilet okresowy kwartalny bezimienny wg taryfy normalnej. Sprzedaż biletów kwartalnych bezimiennych w dostępnych kanałach sprzedaży prowadzona jest wyłącznie do dnia 2 marca 2025 r. Zakupione bilety zachowują ważność do końca terminu określonego na bilecie” – poinformował przewoźnik.
Napisz komentarz
Komentarze