Reklama

Powrót pociągów z problemami

Powrót pociągów z problemami

Autor: fot. M. Bochnowski

Ruch pociągów na odcinku od Grodziska Mazowieckiego do Warszawy Włochy został wznowiony. Nie obyło się jednak bez problemów. Pasażerowie nie kryją rozczarowania i za trudności obwiniają kolejarzy.

Modernizacja podmiejskiej linii kolejowej nr 447 wiązała się z prawdziwą komunikacyjną rewolucją.  W związku z tym dla pasażerów uruchomiono autobusy zastępcze. 3 września 2017 r. linia 447 została zamknięta, a prace miały trwać rok. Z planów wyszły nici. Remont trwa, pociągi co prawda jeżdżą, ale całokształt pozostawia wiele do życzenia.

Jak dojść na stację?

Pociągiem, jeśli się nie spóźnia, można dostać się z Pruszkowa do Warszawy w mniej niż 30 minut. Z pewnością wznowienie ruchu na odcinku od Grodziska do Warszawy Włochy ucieszyło mieszkańców. Gdy natknęli się na problemy z dojściem na stację w Pruszkowie, ich poziom zadowolenia spadł. Pasażerowie mieli prawdziwą zagwozdkę, jak dotrzeć na peron. Brak właściwego oznakowania, trwające prace i kursujące pociągi – można się pogubić. Podobne problemy odnotowano na stacji Warszawa Włochy.

Trudno dziwić się pasażerom, którzy jawnie wyrażali swoje niezadowolenie. W mediach społecznościowych wrzało od negatywnych komentarzy na temat działań kolejarzy. Brak właściwego przygotowania dojść do peronu, rozkład jazdy układany na ostatnią chwilę – zarzuty można mnożyć. W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców Pruszkowa interweniował prezydent Jan Starzyński, który skierował do PKP S.A. pismo w sprawie oznaczenia wejścia na peron i właściwego zabezpieczenia terenu.

Kolejarze podkreślają, że z czasem nastąpi poprawa. – Udostępniliśmy pasażerom perony wzdłuż linii kolejowej z Warszawy Włochy do Grodziska Mazowieckiego. Stopniowo będzie poprawiała się obsługa pasażerów i oddawane będą dojścia na perony. Testowo włączono zapowiedzi głosowe na stacji Warszawa Włochy. Wykonawca poprawił dojście do peronów. Jest dodatkowe wejście i wygodniejsze dojście na peron nr 2. Przekazane informacje od pasażerów, dotyczące zmian w organizacji dojść i oznakowania, są dla nas cenne i bardzo za nie dziękujemy – wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK S.A.

Cierpliwość wskazana

W tym przypadku o komforcie nie ma mowy. Trudności z dojściem na peron, dodatkowo jest problem z punktualnością pociągów. Miało być tak dobrze, a wyszło jak zawsze. Kolejne doświadczenie dla pasażerów kolei, którzy liczą, że odpowiedzialni za remont i ruch pociągów opanują sytuację. Jednak na zakończenie prac trzeba jeszcze poczekać. – Roboty nie mają wpływu na ruch pociągów, które realizują przyjęty rozkład jazdy. Zakończenie całości inwestycji planowane jest w 2019 r. – przedstawia Siemieniec.

Zmiany w komunikacji zastępczej

W związku z problemami mieszkańcy Pruszkowa liczyli, że nadal będą mogli korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej. Od 1 października wprowadzone zostały pewne zmiany. Linia ZP kursuje tylko w godzinach szczytu. Z kolei zlikwidowano autobusy ZW oraz ZR1.

Należy również wspomnieć, że przywrócenie ruchu pociągów wiązało się z zaprzestaniem kursowania linii ZG, ZGE, ZB, ZBA oraz ZM.

Warto przypomnieć, że bilety Kolei Mazowieckich są ważne w pociągach SKM na odcinku Warszawa Wschodnia – Pruszków oraz autobusach ZP i 717 na całej trasie.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!
 
Poszukujemy TECHNIKA / KONSERWATORA Poszukujemy TECHNIKA / KONSERWATORA Firma SENSON zatrudni osobę na stanowisko:TECHNIK / KONSERWATOR Twój zakres obowiązków:·   Wykonywanie przeglądów eksploatacyjnych,·   Bieżąca obsługa obiektu, utrzymanie w stanie gotowości eksploatacyjnej systemów i urządzeń technicznych na terenie obiektu,·   Usuwanie awarii urządzeń na terenie firmy Klienta,·   Dbanie o wysoką jakość świadczonych usług,·   Współpraca z zespołem administracji,·   Dbanie o estetykę budynku i otoczenia,·   Wykonywanie drobnych prac montażowych, naprawczych,·   Monitorowanie pracy powierzonych urządzeń i instalacji, usuwanie awarii.Nasze wymagania:·   Doświadczenie zawodowe w zakresie prac konserwacyjnych, bieżących napraw i monitoring stanu technicznego elementów budynków, instalacji wewnętrznych urządzeń oraz infrastruktury zewnętrznej poprzez wykonywanie bieżącej kontroli oraz usuwania stwierdzonych lub zgłoszonych nieprawidłowości funkcjonalnych i technicznych,·   Doświadczenie w konserwacji instalacji elektrycznych / gazowych, grzewczych / wentylacyjno-klimatyzacyjnych,·   Doświadczenie w pracach budowlano-wykończeniowych,·   Znajomość budowy i obsługi instalacji przeciwpożarowych (Polon Alfa, Bosh),·   Brak przeciwwskazań do pracy na wysokości powyżej 3 m,·   Umiejętność czytania dokumentacji technicznej,·   Gotowość do pracy po godz. 16 oraz weekendy (sporadycznie),·   Umiejętność pracy w zespole, sumienność i wysoka kultura osobista,·   Uprawnienia SEP min do 1kV.  KONTAKT TEL. 507 060 800 
Reklama
Reklama