Reklama

Kolejka zainstalowała mobilne automaty biletowe

Kolejka zainstalowała mobilne automaty biletowe

Autor: fot. K. Hofman

Warszawska Kolej Dojazdowa zainstalowała w niektórych pociągach mobilne automaty biletowe, w których zapłacimy kartą. Jednocześnie z przystanków kolejki znikną stacjonarne biletomaty.

Wraz z początkiem czerwca ruszył pilotażowy program płatności kartą za bilety kupione w pociągu. W 14 składach zainstalowano automaty, w których kupimy wszystkie bilety dostępne w ofercie WKD. Płatności możemy dokonać wyłącznie bezgotówkowo.

– W tym trudnym czasie epidemii wywołanej COVID-19, Warszawska Kolej Dojazdowa w odpowiedzi na oczekiwania pasażerów, wprowadza mobilne biletomaty bezgotówkowe. Naszym celem jest dodatkowe zwiększanie bezpieczeństwa podróży w pociągach WKD. Płatność kartą za bilety zakupione w biletomatach zainstalowanych w pociągach WKD gwarantuje bezpieczniejszą i bardziej higieniczną możliwość płatności za transakcję niż tradycyjna płatność gotówkową – tłumaczy decyzję o wdrożeniu nowego systemu spółka WKD Sp. z o.o. Test systemu ma potrwać trzy miesiące.

Czytaj także: Ulgi przejazdowe
Automaty znikają

Tymczasem z przystanków kolejki znikną biletomaty stacjonarne. Dobiegła bowiem końca umowa z dotychczasowym operatorem systemu, czyli Mennicą Polską. Na przełomie roku WKD przeprowadziła przetarg na obsługę systemu, a wyłoniona w nim firma ASEC miała zainstalować nowe urządzenia do końca czerwca. Wymiana systemu miała odbyć się płynnie, jednak pandemia pokrzyżowała plany przewoźnika. – Zmiana terminu instalacji nowych stacjonarnych urządzeń do sprzedaży biletów WKD spowodowana została skutkami gospodarczymi będącymi następstwem zagrożenia epidemicznego z uwagi na rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-Cov-2, wywołującego chorobę zakaźną COVID-19. Dynamika rozprzestrzeniania się tego zagrożenia, w obliczu narastającej liczby chorych, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo ludności, zmusiła zarówno państwowe, jak i międzynarodowe ośrodki decyzyjne do wprowadzenia w kraju i na świecie szeregu koniecznych rozwiązań legislacyjnych związanych z zapobieganiem bądź ograniczaniem szerzenia się epidemii. Decyzje te, choć niezbędne, wpłynęły negatywnie na wiele obszarów życia społeczno-gospodarczego. Sytuacja epidemiczna i podjęte przez większość krajów na świecie, wymagane środki zapobiegawcze i obostrzenia sparaliżowały sektor przemysłowy, co spowodowało wstrzymanie produkcji i brak dostaw, w tym podzespołów niezbędnych do terminowej realizacji zamówienia przez nowego operatora. Z uwagi na zaistniałe okoliczności, stacjonarne automaty biletowe zostaną zainstalowane na peronach stacji i przystanków osobowych WKD w późniejszym terminie, do pierwszego września – tłumaczą przedstawiciele spółki.

Do tego czasu pasażerowie będą mogli kupić bilety w kasach na przystankach wukadki, a także w niektórych kioskach. Funkcjonuje również system płatności mobilnej przez SkyCash i mPay.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!
 
Reklama
Reklama