Reklama

Pandemia spowolniła inwestycje

Pandemia spowolniła inwestycje

Autor: Fot. pixabay

Pandemia koronawirusa w znaczący sposób wpłynęła na realizację inwestycji miejskich. - Kluczową kwestią jest wydłużenie trwających postępowań administracyjnych, bądź wstrzymanie procedowania nowych wniosków – tłumaczy prezydent Pruszkowa Paweł Makuch.


W marcu nasze życie diametralnie się zmieniło. Konieczność noszenia maseczek, utrzymywania dystansu społecznego, zamknięcie szkół, galerii handlowych, limit osób w sklepach, praca zdalna – to tylko kilka elementów wprowadzonych w związku z pandemią koronawirusa. Obecnie sytuacja wygląda nieco inaczej, choć nadal musimy pamiętać o środkach ostrożności. Nie da się jednak ukryć, że pandemia spowolniła realizację wielu inwestycji. - Z informacji otrzymanych od wykonawców realizujących kontrakty inwestycyjne na zlecenie Gminy Miasta Pruszków, zarówno dokumentacje projektowe jak i roboty budowlane wynika, że pandemia COVID-19 miała istotny wpływ na realizację podpisanych umów - podaje prezydent Pruszkowa Paweł Makuch. - Kluczową kwestią jest wydłużenie trwających postępowań administracyjnych, bądź wstrzymanie procedowania nowych wniosków. Było to spowodowane wprowadzeniem stanu pandemii, w wyniku którego w okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVD-19, bieg terminów procesowych i sądowych w postępowaniu administracyjnym nie rozpoczyna się, a rozpoczęty ulega zawieszeniu na ten okres - dodaje.


Nadal występują trudności w bezpośrednich kontaktach. Wynika to z trybu pracy urzędów, instytucji czy firm. Na niektóre dokumenty bądź ustalenia dotyczące inwestycji trzeba czekać. - Firmy zmieniły sposób pracy swoich pracowników na tryb zdalny z miejsc zamieszkania (co uniemożliwiło projektantom spotykanie się z właścicielami nieruchomości w celu uzgodnienia lokalizacji przyłączy przebudowywanych kolidujących sieci uzbrojenia technicznego), rotacyjny i w odpowiednich odległościach na budowach. Zwiększył się czas dostawy materiałów budowlanych. Powyższe okoliczności spowodowały znaczne spowolnienie prac, co skutkuje podpisywaniem aneksów terminowych, na wcześniej zawartych kontraktach - zaznacza prezydent Makuch.



Czytaj również: Dofinansowanie dla strażaków


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!
 
Pracownika Produkcji Pracownika Produkcji Konsorcjum Stali S.A., krajowy lider w branży wyrobów hutniczych i produkcji zbrojeń budowlanych POSZUKUJE KANDYDATÓW NA STANOWISKO: PRACOWNIK PRODUKCJI PruszkówPraca zmianowa: tak, 3 zmianyMożliwa praca w godzinach nocnych: takTryb wypłaty: miesięcznaSystem wynagrodzeń: stała podstawa wynagrodzenia + premia za wynikiTwój zakres obowiązkówobsługa maszyn zbrojarskich,obsługa urządzeń transportu bliskiego.Nasze wymaganiadyspozycyjność,zaangażowanie w pracę.Mile widzianeuprawnienia do obsługi suwnic oraz wózków widłowych.To oferujemyumowę o pracę - składki odprowadzane od całości otrzymywanego wynagrodzenia,szkolenia do wykonywanej pracy,prywatna opieka medyczna,posiłki regeneracyjne w okresie od 01 listopada do 31 marca,dofinansowania urlopowe,dodatki świąteczne,niskooprocentowane pożyczki z ZFŚS.Benefityprywatna opieka medycznadofinansowanie szkoleń i kursówubezpieczenie na życiezniżki na firmowe produkty i usługispotkania integracyjneOsoby zainteresowane prosimy o wysyłanie CV na adres:   [email protected]ę o umieszczenie na CV następującej klauzuli. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)). Jednocześnie wyrażam zgodę na przetwarzanie przez ogłoszeniodawcę moich danych osobowych na potrzeby przyszłych rekrutacji. Aplikacje niezawierające wymaganej klauzuli nie będą uczestniczyły w procesie rekrutacji. Informujemy, że Administratorem danych jest Konsorcjum Stali S.A. z siedzibą w Zawierciu przy ul. Paderewskiego 120. Dane zbierane są dla potrzeb rekrutacji. Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych w zakresie określonym przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz aktów wykonawczych jest obowiązkowe. Podanie dodatkowych danych osobowych jest dobrowolne. Konsorcjum Stali S.A. zapewnia Sygnalistom następujące kanały składania Zgłoszeń Wewnętrznych: a) w formie e-maila na adres poczty elektronicznej: [email protected] b) w formie listu sporządzonego na papierze na adres pocztowy Konsorcjum Stali S.A. z siedzibą w Zawierciu, ul. Paderewskiego 120 42-400 Zawiercie skierowanego do Kierownika Biura Zarządu z dopiskiem „do rak własnych Kierownika Biura Zarządu”; c) osobiście przez spotkanie z Kierownikiem Biura Zarządu lub Członkiem Zarządu; Uproszczona procedura przyjmowania zgłoszeń naruszeń prawa od Sygnalistów wraz z klauzulą informacyjną znajduje się w linku https://www.konsorcjumstali.pl/kategorie/procedura-przyjmowania-zgloszen-od-sygnalistow.Pełną informację odnośnie przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz  tutaj. 
Reklama
Reklama