Większość prac przy budowie Południowej Obwodnicy Warszawy jest już zakończona. Nowym mostem na drugą stronę Wisły pojedziemy jeszcze w tym roku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała ostatnio o zaawansowaniu prac przy budowie nowego odcinka drogi ekspresowej S2. Budowa odcinków B i C została w większości zakończona. Trwają ostatnie prace na samym moście – montaż oświetlenia czy barier energochłonnych. Złożono już wnioski do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie o uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla odcinka wawerskiego – między węzłami Wał Miedzeszyński i Lubelska oraz dla węzłów po obu stronach Wisły – Przyczółkowa oraz Wał Miedzeszyński. Trwają też odbiory na moście.
Po uzyskaniu zezwoleń trasa zostanie oddana do użytku. Zgodnie z aneksami do umów, oba odcinki mają być gotowe do końca grudnia. GDDKiA zapewnia jednak, że ruch może zostać dopuszczony nawet na początku grudnia. Wszystko zależy od WINB. Ostatnio nowy odcinek trasy szybkiego ruchu testował… pierwszy polski samochód elektryczny. Na trasie kręcono bowiem reklamę pojazdu.
Tunel ma być gotowy wiosną
Jeśli chodzi o odcinek ursynowski, wciąż trwają prace przy odcinku tunelowym oraz połączeniu budowanego odcinka z istniejącym przebiegiem POW przy węźle Puławska. Dla odcinka A wykonawca wynegocjował wydłużenie okresu realizacji do końca marca 2021 r.
Przy Puławskiej wykonano już mur oporowy po północnej stronie jezdni.
– Na połączeniu obu jezdni ułożono podbudowę z kruszywa i kolejnym etapem będzie ułożenie nawierzchni bitumicznej. To zaś umożliwi wprowadzenie nowej, tymczasowej, formy tzw. zawrotki.
Takie rozwiązanie dodatkowo ułatwi mieszkańcom Warszawy zjazd z S2 w ul. Puławską do czasu zakończenia prac i oddania docelowego układu komunikacyjnego oraz otwarcia tunelu – informuje GDDKiA.
Planowany termin oddania do użytku tunelu przewidziany jest w II kwartale 2021 roku. Wówczas Południową Obwodnicą Warszawy dojedziemy od węzła Konotopa aż do węzła Lubelska. Łączny koszt budowy trzech odcinków S2 stanowiących fragment POW to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to wysokość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Napisz komentarz
Komentarze