Podkowiański magistrat zainicjował akcję, która ma pomóc osobom starszym, samotnym, niepełnosprawnym i przewlekle chorym.
W sytuacji nagłego zagrożenia dobre rozpoznanie może często zaważyć na zdrowiu i życiu. Aby udzielić właściwej pomocy, lekarz czy ratownik muszą mieć wiedzę o naszych chorobach, alergiach czy przyjmowanych lekach. Bywa jednak, że karetka przyjeżdża do osoby nieprzytomnej lub której choroba nie pozwala na dobrą komunikację. W takich przypadkach diagnoza bywa trudna, co wydłuża czas udzielenia pomocy. Dobrym rozwiązaniem w takich sytuacjach jest tzw. koperta życia.
To pakiet zawierający najważniejsze dane na temat naszego stanu zdrowia. W skład koperty życia wchodzi karta informacyjna, w której obok podstawowych danych osobowych należy wpisać informacje o naszych chorobach, lekach, które przyjmujemy na stałe, czy alergiach na określone substancje. Ponadto w kopercie znajdziemy plastikową kartę ICE, na której wpiszemy numery telefonów naszych najbliższych, a którą możemy schować w portfelu, by zawsze mieć ją przy sobie. Ostatnim elementem koperty życia jest naklejka z numerem alarmowym 112.
Czytaj także: Wzbraniałam się przed śpiewaniem Osieckiej
Ważne jest, aby kopertę przechowywać w łatwo dostępnym miejscu. Służby zachęcają, aby trzymać ją w lodówce. Jeśli jednak schowamy ją w innym miejscu, pamiętajmy, aby dobrze je oznaczyć za pomocą dołączonej do koperty naklejki.
Urząd Miejski w Podkowie Leśnej rozdaje koperty życia swoim mieszkańcom. Pakiet można odebrać osobiście w magistracie, w pokoju nr 7. Jeśli nie mamy możliwości wybrać się do urzędu, możemy zgłosić się telefonicznie pod numer 22 759 21 16. Wówczas urzędnik dostarczy kopertę pod wskazany przez nas adres.
Napisz komentarz
Komentarze