Reklama

Budowa łącznika może ruszyć w przyszłym roku

Budowa łącznika może ruszyć w przyszłym roku

Autor: Fot. Artur Szpuda

Wykonanie łącznika ulicy Miry Zimińskiej-Sygietyńskiej i ulicy Sienkiewicza w Pruszkowie ma być krokiem do kolejnych drogowych inwestycji w mieście. Nie wszyscy są jednak optymistami.


Wizja budowy łącznika ulic Zimińskiej-Sygietyńskiej i Sienkiewicza pojawiła się kilka lat temu. Zdaniem samorządowców powstanie drogi ma przyczynić się do zmniejszenia ruchu w mieście. Pojawiają się jednak głosy sprzeciwu. Chodzi o zielony skwer, gdzie rosną wiekowe drzewa. Zbierano podpisy pod obywatelskim projektem uchwały o ustanowieniu ich pomnikami przyrody. Podczas sesji w październiku inicjatywa nie zyskała jednak poklasku. Temat opisywaliśmy w 149. wydaniu Przeglądu Regionalnego.

Sprawa budowy łącznika idzie do przodu. – Dla inwestycji polegającej na rozbudowie drogi powiatowej nr 3143W ulicy Sienkiewicza od skrzyżowania z ulicą bez nazwy (rondo) do skrzyżowania z ulicą Kościuszki, z budową nowego odcinka ulicy Sienkiewicza od skrzyżowania z ulicą Kościuszki do skrzyżowania z ulicą Parkową wraz z rozbudową ulicy Miry Zimińskiej- Sygietyńskiej na odcinku od skrzyżowania z ulicą Parkową do skrzyżowania z Aleją Wojska Polskiego, a także rozbudowie ulicy Parkowej w Pruszkowie, zarząd powiatu pruszkowskiego złożył 23 lipca br. wniosek u uzyskanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRiD) wydawanej na podstawie tzw. specustawy drogowej – przekazał nam starosta pruszkowski Krzysztof Rymuza.

Możliwe, że prace ruszą w przyszłym roku. – Jesteśmy coraz bliżej i dokładamy wszelkich starań, by inwestycja ruszyła jeszcze w obecnej kadencji. Z tego miejsca należą się podziękowania dla starosty pruszkowskiego za rozpoczęte projektowanie. Dzięki temu jest szansa, że już w przyszłym roku rozpocznie się realizacja tego zadania – przedstawia zastępca prezydenta Pruszkowa Konrad Sipiera.

Są wątpliwości


Potrzeba inwestycji była sygnalizowana już w 2017 roku. Wtedy sprawa nie ruszyła do przodu, teraz nabiera tempa. Do naszej redakcji zgłaszają się osoby podające w wątpliwość sens realizacji łącznika. Po pierwsze, chodzi o kwestie wiekowych drzew i ich wartości. Po drugie, o kolizję z magistralą centralnego ogrzewania. Pojawia się wiele pytań, na które postaramy się uzyskać odpowiedzi.

Samorządowcy twierdzą, że budowa łącznika to krok w rozwoju systemu drogowego i komunikacyjnego. – Sam łącznik zainicjuje kolejne niezbędne prace: odwodnienie ul. Sienkiewicza na wysokości dworca PKP oraz przebudowę ulicy Kościuszki i stworzenie w Pruszkowie jednokierunkowego reprezentacyjnego traktu komunikacyjnego. W roku 2022 chcemy rozpocząć budowę ulicy Kościuszki na odcinku od Alei Wojska Polskiego do ulicy B. Prusa. Następnie, kiedy powstanie już łącznik, będziemy mogli przystąpić do prac na odcinku od ulicy Obrońców Pokoju do Alei Wojska Polskiego – podaje Konrad Sipiera.

Czytaj również: Trzy drzewa nie zyskały statusu pomników przyrody


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
Wojtek 08.12.2021 23:03
Zaprojektowany Łącznik M.Z.S-H.S ma wady 1.Przed podjęciem decyzji nie wykonano żadnych badań natężenia ruchu, ani symulacji które uzasadniły by potrzebę lub konieczność tejże inwestycji. 2. Nie przeprowadzono rachunków zysków i strat ( w tle utrata wiekowego drzewostanu 38 drzew , w tym potencjalnych pomników przyrody - m.innymi 260 letniego dębu o obwodzie 377 cm) 3.Zaprojektowanie przebiegu inwestycji drogowej ( wbrew przepisom COBRI Instal )wzdłuż i w poprzek trasy magistrali grzewczej 2xDn 500( 35 -cio letniej której awaryjność przewidywał w piśmie do Prezydenta Miasta Prezes Termiki protestując przeciw ustanowieniu pomników przyrody) 4. Projekt zakłada przebudowę układu komunikacyjnego ( ul Parkowa będzie jednokierunkowa i częściowo Kościuszki powodującego zawieszenie całego ruchu na Łączniku co staje się podwójnie niebezpieczne zarówno dla komunikacji a także dla odbiorców ciepłej wody i ogrzewania dużej ilości budynków mieszkalnych . 5. Awaria magistrali grzewczej przez wykonanie nad nią drogi staje bardzo prawdopodobna z powodów następujących: a.35 -cio letnia konstrukcja żelbetowych elementów (nie badano ,brak śladów odkrywek) b. 35- letnie rurociągi ( stan skorodowania ?) c. obciążenie magistrali warstwami technologicznymi ( piasek ,beton , asfalt , a także zagęszczanie tych warstw w czasie budowy d. obciążenie wątpliwej ( w stosunku do wymagań inwestycji drogowej) wytrzymałości konstrukcji magistrali ruchem drogowym. Wszystko powyższe zwiększa ryzyko powstania dużej awarii z której skutkami dotkniętych będzie wielu mieszkańców Pruszkowa. Prawo Murphiego brzmi : Jak się ma co zdarzyć ,to się zdarzy.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!
 
Reklama
Reklama