Budowa drugiego toru na odcinku Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska o długości 7,54 km to element projektu „Modernizacja infrastruktury kolejowej WKD – poprzez budowę drugiego toru linii kolejowej nr 47 od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego”.
Inwestycja obejmuje także modernizację toru już istniejącego, jak również przebudowę stacji „Podkowa Leśna Główna” i „Grodzisk Mazowiecki Radońska”. Perony na wszystkich istniejących przystankach mają także zostać przebudowane, a także zbudowane nowe dla potrzeb drugiego toru. Modernizacja infrastruktury obsługi pasażerów to także pełne przystosowanie jej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz o ograniczonej mobilności.
Utrudnienia dla mieszkańców
– W pierwszej kolejności zostanie wybudowany tor z Podkowy Zachodniej do Grodziska, co potrwa ok. 6 miesięcy – napisał burmistrz Podkowy Leśnej Artur Tusiński na swoim profilu. Po zakończeniu budowy i przełączeniu ruchu na nowy tor, nastąpi kompleksowa naprawa istniejącego toru, co także potrwa około pół roku.
– Remont toru z Podkowy Głównej do Podkowy Zachodniej wraz z przebudową obiektów inżynieryjnych, planowany jest na 12 miesięcy – dodał burmistrz. – Wtedy też nastąpi przesunięcie przystanku, tak aby poprawić bezpieczeństwo na przejeździe. Na czas budowy konieczne jest wprowadzenie czasowej organizacji ruchu. Na terenie Podkowy przewidziane są przystanki dla zastępczej komunikacji: na ulicy Lotniczej, w obrębie skrzyżowania Kwiatowa/Parkowa oraz w rejonie przejazdu Zachodnia/Parkowa.
Warto jednak znieść te utrudnienia, gdyż – jak zaznaczył burmistrz – drugi tor to częstsze kursowanie pociągów, zwiększona przepustowość i łatwiejszy dojazd dla mieszkańców.
Plany WKD
Spółka WKD zakłada podpisanie umowy na roboty budowlane na przełomie marca i kwietnia. Realizacja prac powinna zostać zakończona przed upływem 2023 roku.
– Celem projektu jest zwiększenie przepustowości tego szlaku – potwierdził rzecznik WKD Krzysztof Kulesza. – A także wzrost liczby uruchamianych pociągów i skrócenie czasu ich przejazdu, zwiększenie dostępności, bezpieczeństwa i punktualności jak również ograniczenie negatywnego wpływu transportu na środowisko poprzez zachęcenie użytkowników indywidualnych do korzystania z publicznego transportu zbiorowego. Całkowity koszt projektu to 150 mln zł. Planowane działania stanowią kolejny etap kompleksowej modernizacji systemu komunikacji WKD, obejmującej zapisaną w Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego integrację z innymi środkami transportu publicznego.
Napisz komentarz
Komentarze