Reklama

Przeciw chaosowi reklam

Tylko 5 proc. gmin w Polsce przyjęło Uchwały Krajobrazowe, czyli zasady wieszania w przestrzeni publicznej reklam, banerów itp. Grodzisk Mazowiecki wystawia do publicznych konsultacji drugą już wersję projektu takiej uchwały.
Przeciw chaosowi reklam
Zdjęcie, które zachęca do przyjęcia Uchwały, gdyż pokazuje fasadę budynków przeładowaną szyldami i banerami reklamowymi, które są wyblakłe, zniszczone lub tandetne.

Autor: Zdjęcia Urząd Miejski Grodzisk Maz.

Źródło: Zdjęcia Urząd Miejski Grodzisk Maz.

Poprzednia wersja projektu Uchwały Krajobrazowej została zmieniona po uwagach radnych, którzy postulowali, że powinna bardziej oddawać interesy mieszkańców. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż Uchwała Krajobrazowa będzie dotyczyć zasad i warunków eksponowania tablic reklamowych itp., ale także ogrodzeń, ich gabarytów oraz standardów jakościowych i materiałowych. 

- W przeciwieństwie do uchwał przyjętych w innych miastach grodziski projekt zezwala na wiele, a m.in. osobom prywatnym na wieszanie banerów – mówi Monika Kwiczak z Urzędu Miejskiego. –Projekt określa precyzyjnie, gdzie można je wieszać np. na co drugim przęśle. Albo, że jeśli reklam jest kilka i mają być zawieszone na jednym obiekcie, to trzeba zadbać o to, by były tej samej wielkości i zostały symetrycznie powieszone.

Czas na konsultacje

Projekt zostanie wystawiony do publicznych konsultacji 10 marca i będzie dostępny do wglądu do dnia 31 marca. Uwagi do projektu można składać do 14 kwietnia, a zrobić to może każdy - w Kancelarii Urzędu Miejskiego (ul. T. Kościuszki 12A), albo pocztą na adres Urzędu Miejskiego lub drogą mailową na: [email protected]

Przyjęte w uchwale rozwiązania będą także poddane publicznej dyskusji 16 marca o godz. 17:00 w sali koncertowej Mediateki. 

- Jeśli przyjęte zmiany w projekcie będą niewielkie, to projekt zostanie poddany korekcie i trafi pod głosowanie na kwietniowej sesji Rady Miasta – poinformowała Monika Kwiczak. - Jeśli uda się Uchwałę przegłosować, to Grodzisk znajdzie się w elicie miast, które mogą uporządkować przestrzeń publiczną - dodała.

Miastu zależy na czasie, gdyż w lipcu obchodzi 500-lecie uzyskania praw miejskich, a uchwała umożliwi poprawę estetyki miasta. Taki też był cel jej powstania. Pomysłodawcą projektu jest burmistrz Grzegorz Benedyktyński, który uznał, że stare banery, wiszące na jednym sznurku reklamy, czy spłowiałe i nieczytelne flagi reklamowe zaśmiecają miasto. 

Czytaj także: Limity tankowania na stacjach Orlen

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!
 
Reklama
Reklama