W 2018 r. Warszawska Kolej Dojazdowa przewiozła ponad 8,5 mln pasażerów. To o 11 % więcej w stosunku do ubiegłego roku.
Przy kasie na stacji Podkowa Leśna Górna, 12 grudnia wyłoniono 8-milionowego pasażera w roku 2018. Przez kolejne dwa tygodnie WKD przewiozła jeszcze ponad pół miliona osób i ostatecznie liczba pasażerów wyniosła 8 599 773.
– Tak dobre, rekordowe wyniki przewozowe, osiągnięte na linii WKD w 2018 r., niewątpliwie przejdą do historii spółki. Jest to niezmiernie dobry rezultat, którego zapowiedź mieliśmy okazję zaobserwować już w początkowych dniach grudnia ubiegłego roku – komentuje Michał Panfil, Prezes Zarządu Warszawskiej Kolei Dojazdowej.
Na sukces „wukadki” wyraźnie wpłynął m.in. remont linii kolejowej nr 447 na odcinku Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki, która do września była nieczynna. Pasażerowie mieli więc wybór między zastępczą komunikacją autobusową, a pociągami WKD. To właśnie w tym okresie przewoźnik zanotował największy wzrost liczby pasażerów w stosunku do analogicznego okresu w 2017 roku.
Jednak nie tylko remont „konkurencyjnej” linii jest powodem tego sukcesu. Pokazują to dane z ostatnich miesięcy roku, z których wynika, że nie nastąpił znaczący odpływ pasażerów.
– Rozkład jazdy pociągów w ramach oferty przewozowej WKD przez cały ubiegły rok nie podlegał żadnym zmianom (te wprowadzono z końcem grudnia pod kątem rozbudowy oferty na rok 2019), zachowując swoje mocne strony, takie jak wysoka częstotliwość i regularność odjazdów z poszczególnych stacji i przystanków osobowych. Stabilna oferta przewozowa w połączeniu z wysoką punktualnością i niezawodnością kursowania pociągów WKD – informuje przewoźnik.
Faktycznie, Urząd Transportu Kolejowego (UTK) opublikował dane, z których wynika, że spółka WKD była najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim w kraju, osiągając wskaźniki na poziomie ok. 99,5%.
Reklama
Rekordowy rok dla WKD
- 23.01.2019 05:00
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze