Gmina zwraca uwagę na całkowite zignorowanie uwag i wniosków mieszkańców dotyczących możliwości umiejscowienia węzła kolejowego i linii kolejowych na jej obszarze w ten sposób, że wywłaszczeniami zostanie objętych o ponad 400 gospodarstw (2000 mieszkańców) mniej niż w wariancie zaproponowanym przez inwestora. Podkreśla również, że wykonano jedynie 25 proc. badań hydrologicznych. W uzasadnieniu gmina wskazuje m.in. na brak podstaw prawnych do nadania tej decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności i brak odniesienia się inwestora do zarzutów strony społecznej zawartych w kontrraportach.
Wątpliwości gminy budzi też fakt, że nie przeanalizowano alternatywnego scenariusza skutków budowy CPK, ponieważ inwestycja może okazać się nierentowna i nieadekwatnie wielka do potrzeb naszego kraju. Odwołujący przetaczają przykład lotniska w Radomiu oddanego do użytku w kwietniu br. oraz innych lotnisk. – W samym CPK zakłada się przyjęcie do 2035 roku 50 mln pasażerów – czytamy w odwołaniu – czy autorzy nie przeszacowali tej ilości, nie biorąc pod uwagę, że już teraz inne porty lotnicze w Polsce mogą obsłużyć ok. 49 mln pasażerów i do 2035 roku również mogą się rozwinąć. Dodają, że obecnie lotnisko w Radomiu - w pełni sezony urlopowego - obsługuje ruch poniżej opłacalności ekonomicznej.
Napisz komentarz
Komentarze