W najbliższych latach pasażerowie WKD będą musieli często przesiadać się do komunikacji zastępczej. Ma to związek z rozpoczynającym się właśnie kolejnym etapem budowy drugiego toru kolejki.
Rozbudowa sieci popularnej wukadki wchodzi w następną fazę. Właśnie ruszyła zapowiadana od listopada wycinka drzew wzdłuż planowanej nitki drugiego toru między Grodziskiem i Podkową. Prace zbiegły się w czasie z rozpoczętą niedawno przebudową stacji Warszawa Zachodnia. W związku z tą ostatnią, między przystankami Warszawa Aleje Jerozolimskie i Warszawa Śródmieście będzie często wstrzymywany ruch pociągów. Dodatkowo zarząd WKD zapowiada przeprowadzenie w nieodległej przyszłości niewielkich remontów, w tym m.in. wymianę szyn na wiadukcie nad linią kolejową nr 8. Wszystkie te czynniki spowodują, że ruch pociągów będzie często wstrzymywany. W związku z tym przewoźnik przeprowadził przetarg na obsługę komunikacji zastępczej.
Czytaj także: 48 milionów złotych na tegoroczne inwestycje powiatowe
W ramach usługi operator będzie miał za zadanie zapewnić autobusy na odcinkach Warszawa Śródmieście WKD – Komorów, Warszawa Śródmieście WKD – Warszawa Aleje Jerozolimskie, Grodzisk Maz. Radońska – Podkowa Leśna Główna oraz Podkowa Leśna Główna – Milanówek Grudów. Dodatkowo spółka WKD oczekuje, że kursy zastępcze będą realizowane niskopodłogowymi, klimatyzowanymi i ogrzewanymi pojazdami, wyprodukowanymi nie później niż w 2008 r.
W przetargu wpłynęły trzy oferty. Jako że zarząd WKD zastrzegł sobie możliwość zawarcia umów z więcej niż jednym przewoźnikiem, komunikację zastępczą będą realizować wszystkie trzy firmy, każdorazowo podpisując umowę na obsługę transportu na odcinku wskazanym do wyłączenia z ruchu.
Utrudnienia na linii WKD mają potrwać około dwóch lat. W ramach inwestycji ma powstać drugi tor łączący stacje Grodzisk Maz. Radońska i Podkowa Leśna Główna. Projekt zakłada także przebudowę 11 istniejących oraz budowę 5 nowych peronów. W Podkowie zmieni się układ przystanku; pociągi relacji Podkowa – Milanówek oraz Podkowa – Grodzisk będą zatrzymywać się przy tych samych peronach dzięki nowemu rozjazdowi. Prace obejmą też modernizację dworców Podkowa Leśna Główna i Grodzisk Mazowiecki Radońska. Według przewoźnika przebudowa pozwoli na znaczne zwiększenie przepustowości linii. Dzięki temu skróci się czas przejazdów, co z kolei pozwoli na większą częstotliwość kursowania pociągów. Finał prac planowany jest na koniec 2022 r.
Napisz komentarz
Komentarze