Reklama
Jak zgłosić nieodśnieżony peron?

Autor: fot. PKP PLK

Zima nie zaskoczyła kolejarzy. Spółka PKP PLK przygotowała dla pasażerów specjalną aplikację, dzięki której zgłosimy nieodśnieżony peron. Tyle, że jej funkcjonalność jest... nieco zaskakująca.


Niedawne intensywne opady śniegu przyniosły paraliż komunikacyjny. Kierowcy irytowali się, stojąc w długich korkach na nieodśnieżonych drogach. Część chodników nadal nie została odśnieżona, co z kolei utrudnia poruszanie się pieszym. Wielu na usta ciśnie się tradycyjne już powiedzenie: „zima znów zaskoczyła drogowców”. Aby uniknąć podobnych problemów na kolei, spółka PKP PLK oferuje pasażerom specjalną aplikację do zgłaszania nieodśnieżonych peronów. Pozornie rzecz wydaje się jasna. Jeśli jednak przyjrzymy się bliżej, sprawa nabiera nieco absurdalnego wymiaru.

Użytkownicy smartfonów przyzwyczaili się już do słowa „aplikacja” oznaczającego program, który instalujemy w naszym urządzeniu. Tymczasem twórcy kolejowego usprawnienia mianem „aplikacji” określają de facto stronę internetową. Jeśli zatem chcemy skorzystać z przygotowanej przez kolejarzy funkcjonalności, musimy wejść na stronę PLK, rozwinąć menu „więcej” i kliknąć zakładkę „sytuacja zimowa”. Proste, szybkie i praktyczne, kiedy czekamy na pociąg brodząc po kostki w śniegu, prawda? Przyjmijmy jednak, że jesteśmy naprawdę zdecydowani zgłosić nieodśnieżony peron i nie przeszkadza nam klikanie. Wchodzimy na stronę „aplikacji” i tu naszym oczom ukazuje się... wyszukiwarka numerów telefonów. Wpisujemy nazwę miejscowości, której dotyczy nasze zgłoszenie, a program usłużnie podsunie nam numer telefonu do Zakładu Linii Kolejowych. Trzeba przyznać, że procedura wydaje się złożona. Aby ułatwić sprawę naszym czytelnikom, podpowiadamy: numery, pod które powinniśmy dzwonić, to 22 473 37 34 lub 22 473 37 25.

Czytaj także: Koleje sprawdzą hałas


W rozpoczynającej się właśnie trzeciej dekadzie XXI wieku technologia oferuje nam szeroki wachlarz możliwości komunikacji z rozmaitymi instytucjami. Coraz większą popularność zyskuje np. aplikacja Mobile Alert, dzięki której zgłosimy dziurę w jezdni, awarię latarni ulicznej czy wyciek wody. Z programu korzystają już m.in. gminy Piaseczno czy Żuromin, swoją wersję wdrożyła również Politechnika Łódzka. Wystarczy kliknąć odpowiednią ikonę, dołączyć komentarz lub zdjęcie, a program wyśle nasze zgłoszenie do właściwych służb. Podobnych rozwiązań jest coraz więcej. Być może więc w przyszłości doczekamy takich innowacji również na kolei. Póki co jednak dostaliśmy do dyspozycji książkę telefoniczną.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!
 
Reklama
Reklama