Gmina Michałowice i miasto Podkowa Leśna miejscami edukacyjnych szans. Samorządy zajęły 1. miejsca w rankingu Pisma Samorządu Terytorialnego WSPÓLNOTA, współorganizowanego z Fundacją Naukową Evidence Institute.
Dzieci i młodzież chcą poznawać oraz odkrywać świat. Ogromną rolę w zaspokojeniu ich potrzeb odgrywają rodzice, ale także szkoła. Podczas ścieżki edukacyjnej młodzi ludzie kształtują się i rozwijają. Nauczyciele, dyrektorzy, samorządowcy dokładają wszelkich starań, aby zapewnić dzieciom odpowiednie warunki do rozwoju.
Ranking "Miejsca Edukacyjnych Szans" Pisma Samorządu Terytorialnego WSPÓLNOTA współorganizowanego z Fundacją Naukową Evidence Institute docenił gminę Michałowice, która w kategorii gmin wiejskich zajęła 1. miejsce. Co do zestawienia, w ocenie wzięto pod uwagę zróżnicowanie wyników na egzaminie ósmoklasisty, najsłabsze wyniki na wspomnianym teście oraz procent dzieci objętych edukacją przedszkolną. – To oczywiste, że jestem dumna z tej nagrody, bo jest ona zasłużonym docenieniem pracy, jaką samorząd wkłada w oświatę w naszej gminie. Dokładamy starań, aby dzieci miały zapewniony jak najwyższy poziom kształcenia na każdym etapie ich edukacji – komentuje wójt gminy Michałowice Małgorzata Pachecka.
Z pewnością nagroda stanowi wyróżnienie, ale jest także motywacją do dalszej pracy. – Będziemy dążyć do tego, aby edukacja w gminie Michałowice zawsze była jak najlepsza. Dlatego, jako organ prowadzący, zapewniamy dyrektorom i nauczycielom dostęp do nowoczesnych technologii oraz do wymiany doświadczeń z nauczycielami z Polski, którzy osiągnęli sukces w swoich dziedzinach i stali się w nich ekspertami – praktykami. Dyrektorów i nauczycieli zachęcam do korzystania ze stwarzanych przez organ prowadzący (czyli gminę – red.) możliwości – wyjaśnia Małgorzata Pachecka.
Czytaj także: Bitwa o rejestracje dla rowerów
Podkowa najlepsza
Na szczycie w kategorii małe miasta Podkowa Leśna. – Wysoka jakość nauczania w Podkowie Leśnej jest dla władz samorządowych kwestią priorytetową. Nie ma wątpliwości, że uczniowie z Podkowy mają też dobry start, większość z nich uczęszczała do przedszkoli, mają też wsparcie edukacyjne w rodzinach. Nauczyciele w podkowiańskich szkołach mają komfort pracowania z uzdolnionymi i ambitnymi dziećmi, z drugiej strony muszą się zmierzyć z niezwykle wysokimi oczekiwaniami rodziców, którzy spodziewają się nie tylko ponadprzeciętnych osiągnięć w nauce, ale często również przejęcia przez szkołę trudów wychowawczych. Obu stronom też zależy na dobrych relacjach i wzajemnym zrozumieniu, które są niezbędne do osiągania sukcesów. Dzięki władzom szkół wraz z kadrą nauczycielską, również we współpracy z gminą, udaje się połączyć różne cele: z jednej strony promować dzieci najzdolniejsze poprzez zajęcia dodatkowe, konkursy czy nawet indywidualny tok kształcenia, z drugiej zapobiegać niezdrowej rywalizacji i marginalizacji uczniów słabszych, poprzez zajęcia uzupełniające, korekcyjno-kompensacyjne, promowanie sportów zespołowych, fachową opiekę specjalistów i współpracę z rodzicami. Od 2016 r. dzieci, które mają wybitne osiągnięcia w różnych dziedzinach otrzymują stypendium Burmistrza Miasta – przedstawia Artur Tusiński, burmistrz Podkowy Leśnej.
Napisz komentarz
Komentarze