Mowa o jednej z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w regionie. Trasa ma znacznie usprawnić ruch. Projekt zakłada budowę drogi wojewódzkiej (tzw. Paszkowianki) od skrzyżowania z DW 719 do węzła S8 Paszków. Odcinek ten zostanie włączony do węzłów: projektowanego z drogą nr 719 i istniejącego z drogą S8. Powstanie wiadukt nad linią WKD i rzekami Utratą i Zimną Wodą.
Warto nadmienić, że proces projektowy trwa już od 2018 roku. Pierwszy etap projektowania dotyczy odcinka, od skrzyżowania z DW 719 do autostrady A2, z włączeniem do węzła Pruszków oraz do DW 720 w Brwinowie. W tym punkcie prace są już zaawansowane.
2 etap za 2,8 mln złotych
Ruszyły prace związane z drugim etapem prac projektowych. Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich rozstrzygnął przetarg i wyłonił wykonawcę. Koszt prac to 2,8 miliona złotych. 2 miliony złotych pochodzą z dofinansowania z budżetu województwa mazowieckiego, 500 tysięcy na ten cel przeznaczy powiat pruszkowski, zaś Nadarzyn, Brwinów, Michałowice i Pruszków dołożą resztę. – To kolejne duże przedsięwzięcie inwestycyjne w naszym województwie, którego realizacja jest możliwa dzięki owocnej współpracy z lokalnymi samorządami. Wykonanie dokumentacji projektowej dofinansowaliśmy kwotą blisko 2 mln zł. Natomiast w Wieloletniej Prognozie Finansowej Województwa Mazowieckiego na lata 2022-2038 zabezpieczyliśmy środki finansowe w wysokości 150 mln zł na realizację I etapu inwestycji w 2025 r. – podkreśla marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik.
23 czerwca w urzędzie marszałkowskim samorządy podpisały umowę, dotyczącą zasad współpracy i wzajemnych zobowiązań przy realizacji dokumentacji projektowej. Wśród nich były: samorząd województwa, powiat pruszkowski, miasto Pruszków i gminy Nadarzyn, Brwinów i Michałowice. Kompletna dokumentacja projektowa, wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, ma być gotowa w pierwszej połowie 2023 roku.
Czytaj także: Mazowsze Wiadomości z regionu 12
Napisz komentarz
Komentarze