Brwinów został wybrany na lokalizację terminalu, ponieważ jest położony blisko Warszawy. Dodatkowo gmina posiada połączenie kolejowe ze specjalną bocznicą oraz bezpośredni dostęp do autostrady A2. Terminal zlokalizowany jest między stacjami Parzniew i Brwinów. Jego budowa kosztowała 37 milionów euro. Decyzja o rozpoczęciu prac zapadła w 2017 roku, jednak wpływ na dalsze działania miała pandemia. Roboty wznowiono w marcu 2021 roku, a zakończono w sierpniu br.
Terminal został wybudowany na działce o powierzchni blisko 14 hektarów. Całe centrum składa się z czterech torów o minimalnej długości 750 metrów. Do tego znajdują się tam magazyny o powierzchni 42 000 m kw. i niezbędne zaplecze.
Terminal otwarty
W ubiegłym tygodniu odbyła się uroczystość otwarcia inwestycji. Trzeba podkreślić, że Hupac Terminal Brwinów będzie ważnym punktem na transportowej mapie Polski i Europy. Teren wyróżniają najdłuższe w regionie tory kolejowe do intermodalnej obsługi przeładunków. Mogą się na nich pojawiać składy pociągów o długości nawet 740 metrów! – To kolejna duża szwajcarska inwestycja na Mazowszu, będąca impulsem rozwojowym dla całego kraju – odkreśla marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik.
Inwestycja ma znaczenie ogólnopolskie, europejskie, ale także lokalne. Terminal w Brwinowie to także nowe miejsca pracy dla mieszkańców gminy Brwinów i powiatu pruszkowskiego. Jednocześnie terminal stanowi realizację celów wspólnej polityki transportowej w obszarze poprawy bezpieczeństwa, tworzenia międzynarodowego rynku transportu czy zapewnienia zrównoważonego rozwoju. Ważnym jest również aspekt ekologiczny. Przeładunek z samochodów dostawczych na wagony i dalszy transport towarów wpłyną na zmniejszenie ilości CO2.
Napisz komentarz
Komentarze