Prace przy budowie podziemnej linii tramwajowej rozpoczną się w przyszłym roku. W komunikacie inwestora czytamy, że nowa trasa tramwajowa będzie miała długość około 1,6 km. Początkowa stacja będzie się znajdować pod Dworcem Warszawa Zachodnia i będzie połączona przejściem podziemnym z dworcem PKP. Perony tramwajowe mają znaleźć się blisko peronów WKD. Dzięki ruchomym schodom i windom pasażerowie nie będą musieli wychodzić na zewnątrz. Dzięki tej inwestycji pod stacją Warszawa Zachodnia powstanie wygodny podziemny węzeł przesiadkowy, z którego łatwo będzie można przejść na perony kolejowe i autobusowe. Czas przejazdu z Grójeckiej wyniesie około pięciu minut, a ze stacji metra Politechnika – nieco ponad kwadrans.
Tramwaj jak metro
Tramwaje Warszawskie podają, że przystanek podziemnego tramwaju będzie podobny do stacji metra. Różnica tkwić będzie w wysokości peronów. Ze stacji pod Dworcem Zachodnim tramwaj pojedzie tunelem, długości około 500 metrów, pod parkiem Pięciu Sióstr. Wyjazd z tunelu ma się znajdować między jezdniami ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. przy ul. Szczęśliwickiej. Dalej tramwaj pojedzie aż do Grójeckiej, gdzie będzie się znajdował węzeł rozjazdowy. Tam tramwaje będą mogły ruszyć w kierunku centrum, Okęcia lub Banacha.
Zwycięzca przetargu na wykonie trasy podziemnego tramwaju będzie miał dwa lata na wykonanie prac. Zgodnie z planem podziemny tramwaj ruszy w trasę w 2026 r. Miasto planuje wydać ok. 224 mln zł na tę inwestycję.
Napisz komentarz
Komentarze